וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרקים גורמים לתאונות

תומר הדר

25.8.2007 / 17:11

מטרד בטיחותי: יותר מחצי מיליון נהגים בבריטניה היו מעורבים בתאונות שאירעו כתוצאה מחדירת חרקים לתא הנוסעים

יותר מחצי מיליון נהגים היו מעורבים בתאונות שאירעו בשנה שעברה בבריטניה כתוצאה מחדירת חרקים לחלל תא הנוסעים. הנזק שנגרם כתוצאה מן התאונות הללו מוערך ב-44 מיליון יורו.

מתברר שגל החום שפקד השנה את אירופה, בשילוב גשמים, גרם לתנאים שהביאו לעלייה בקצב ההתרבות של חרקים כגון יתושים, צרעות ועכבישים, שנכנסים במעופם למכוניות נוסעות. בסקר שערכה חברת הביטוח הבריטית ENSURE בקרב לקוחותיה התגלה ש-75% מן הנהגים נוהגים ללחוץ בחוזקה על הבלמים בזמן חדירת חרק למכונית. חמישית מן הנשאלים הודו שהם נוהגים להסיר את שתי ידיהם מן ההגה על מנת לחסל את הפולשים המעופפים.

מן הסקר עולה שנשים מוטרדות יותר מנוכחות חרקים בחלל המכונית: 78% מן הנשים שהשתתפו במחקר הודו שהן מוטרדות מנוכחות חרק במכונית עד לרמת איבוד ריכוז בנהיגה, לעומת 70% בקרב הגברים. הגברים, אגב, הודו במעורבות בתאונות שנבעו מנסיונות חיסול חרקים תוך כדי נהיגה.

ממה בעצם מפחדים נהגים שנתקלים בחרקים תוך כדי נהיגה? הגברים מפחדים מכאב שנובע מעקיצה ואילו הנשים מפחדות מתגובה אלרגית לנוכחות החרק. החרק המפחיד ביותר, על פי נהגי בריטניה הוא הצרעה. במקום השני נמצא הדבור ובמקום השלישי דבורים ועכבישים. במקרה של חדירת חרק למכונית, על פי החוקרים, מומלץ להאט ולהמשיך להסתכל על הדרך ולא על החרק. לאחר עצירה בטוחה בשוליים יש לצאת מן המכונית ולהשאיר את דלתותיה פתוחות עד לעזיבת האורח הלא קרוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully