וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

GM: אופס.. נזכרנו ש...

26.8.2007 / 7:45

מעט אחרי שמרצדס חשפה את מנוע הבנזין הפועל בשיטת הדיזל, GM התעוררו והודיעו - "גם לנו יש, ואפילו לפניהם"

תחרות נחשבת לאחד הזרזים המובילים בשוק החופשי. תחרות גורמת ליצרניות להשקיע סכומי עתק בפיתוח ואף בסופו של התהליך גם מטיבה עם הלקוח בקצה. הדבר נכון שבעתיים כאשר מדברים על ענקית הרכב האמריקנית ג'נרל מוטורס.

עד לא מזמן, נהנתה GM מחוסר תחרות כמעט מוחלט בצפון אמריקה, דבר שגרם לה למכור מכוניות ארכאיות מבחינת טכנולוגיה, בטיחות וכמובן צריכת דלק. אולם, אז נכנסה טויוטה לתמונה ואט אט הצליחה להעפיל אל ראש טבלת המכירות בארה"ב כאשר היא דוחקת את הג'נרל אל המקום השני.

אז מה עשו ב-GM? נזכרו שצריך להשקיע הון עתק ואט אט החלו להציג שלל דגמים חדשים, מתקדמים וחלקם, רחמנה לצלן, אפילו ידידותיים לסביבה.

אז מה עכשיו? לפני מספר שבועות חשפנו בפניכם טכנולוגיה חדשה מבית מרצדס, אשר מצליחה לשלב בין תכונותיהם של מנועי הבנזין והדיזל - מנוע המאפשר בתנאים המתאימים של שיוט או לחיצה מתונה על דוושת הדלק, להצית את הדלק לא באמצעות מערכת ההצתה הקונבנציונלית של מנועי הבנזין, אלא באמצעות לחץ דחיסת התערובת בדיוק כמו במנועי דיזל. שיטה זו התגלתה כחסכונית מאוד בדלק וכן מאפשרת לדלק הנקי יותר לזהם פחות את הסביבה וגם להקנות למנוע נתוני גמישות כשל מנוע דיזל.

זה היה כאמור לפני כמספר שבועות ובסוף השבוע החולף, מישהו ב-GM התעורר ונזכר לבשר לנו כי ג'נרל מוטורס "פורצת דרך" חדשה, עם מנוע הלוגם בנזין ופועל בדיוק כמו מנוע דיזל - כן, נכון, בדיוק כמו המנוע של מרצדס. רק מה, תום סטפנס, סגן נשיא GM היה חייב להזכיר כי הוא "הגה" את הרעיון עוד כשהיה בקולג', וזה כאמור, היה מזמן - לפני 30 שנים, ה-ר-ב-ה לפני שמרצדס חשבו על הרעיון. נו, שיהיה...

משום מה, נראה לנו כי אנשי מרצדס יתייחסו להודעת GM כקוריוז משעשע, בייחוד לנושא קדימות הרעיון.

על כל פנים, GM לקחה את מנוע ה'אקוטק' בנפח 2.2 ליטר המצוי בדגמי אופל וסטורן ובצעה בו את השדרוג המתבקש: המנוע קיבל מערכת לתזמון משתנה וחשמלי של השסתומים, מערכת הזרקה ישירה, חישן לחץ הדחיסה בתא הבערה ומחשב בקרה חדש. כל אלו מאפשרים למנוע זה ללגום בנזין תוך שהוא משלב בין התצתה רגילה (בעזרת פלאגים - מצתים), לבין הצתה כתוצאה מלחץ כפי שקורה במנועי דיזל.

ובכן, בדיוק כמו מנוע המרצדס, גם כאן ההתנעה נעשית בעזרת מערכת ההצתה הקונבנציונלית, וכאשר הרכב משייט, משנה מחשב המנוע את שיטת ההצתה לתצורה הדיזלית, במטרה להשיג חיסכון של 15 אחוזים בצריכת הדלק והפחתה ניכרת בכמות המזהמים בזכות טמפרטורות בערה נמוכות. מדברי GM עולה כי מנוע זה יודע ללגום במקרה הצורך את תערובת ה-E85 - המורכבת מ-85 אחוזים אתנול ו-15 אחוז בנזין לצורך הפחתה נוספת של המזהמים.

מנוע זה הותקן באופל ווקטרה (בגרסה ידנית) ובסטורן אאורה והספקו עומד על 180 כ"ס ו-23.4 קג"מ. לטענתם, ברכבי המבחן, המעבר בין שיטות ההצתה עדיין מורגש, אך בדגמים הסדרתיים שיופיעו בקרוב, לא ניתן יהיה להבחין ברגע שינוי בהצתת תערובת הדלק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully