וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע מחוץ לארה"ב

26.8.2007 / 14:17

דודג' האמריקנית תחשוף בתערוכת פרנקפורט הקרובה את ה'ג'רני' - קרוסאובר נוסף המיועד לשוק העולמי

אחרי שחשפה דודג' בתערוכת ז'נבה השנה את הדמון, מכונית רודסטר דו מושבית הפונה מאוד לעבר ה-MX5 של מאזדה, ממשיכה החברה האמריקנית לפנות אל השווקים שמחוץ ליבשת ארה"ב. הפעם היא תעשה זאת באמצעות קרוסאובר נוסף אשר יצטרף אל הקאליבר הקטן (יחסית), אך יציע כבר זוג מושבים נוסף (7 בסך הכל) ושימושית עדיפה. הג'רני אמור לפגוש את הקהל האירופי לראשונה בתערוכת פרנקפורט הקרובה.

הג'רני (Journey) חולק פלטפורמה עם אוונג'ר – משפחתית גדולה ממותג דודג' ותושק רשמית מחר (שני) בישראל. אולם זו הוארכה בכ-12 ס"מ לכדי 289 ס"מ כדי שיהיה מספיק מקום להשחלת צמד מושבים נוסף מאחור. הארכה והגבהה אשר יצרו מעין סטיישן שימושי שנראה כמו רכב שטח, אך נוסע (לפחות בתיאוריה) כמו רכב משפחתי לכל דבר. בהמשך לכך, צוות התכנון של תא בנוסעים ניסה להעניק לג'רני המשפחתי שימושיות גבוהה מהמקובל עם שלל תאי אחסון – בדשבורד, בין המושבים וברצפת הרכב, שם ניתן למקם 12 פחיות (של קולה או בירה, תלוי לאן נוסעים).

בסעיף הבטיחות, דודג' מנסים להעניק את הרושם כי "לא נחסכו שום הוצאות" (באנגלית זה נשמע טוב יותר) – הג'רני צויד כסטנדרט ב-6 כריות אוויר רב שלביות, ABS, ESP (בקרת יציבות), בקרת התהפכות ובארה"ב וקנדה יוצע הג'רני גם עם אפשרות למערכת הנעה כפולה.

באמת משתדלים?

דודג' משתדלים מאוד בכל הקשור לעיצוב – לא תמיד התוצאה קלה לבליעה, אבל בשום אופן לא ניתן להתעלם ממכוניותיה על הכביש. גם הג'רני אינו שונה – למרות ייעודו המשפחתי, הוא עדיין נראה אגרסיבי בעיקר בזכות הגריל הענק והכנפיים התפוחות ובגרסתו היקרה יותר, גם בזכות חישוקי ה-19 אינטש שלו.

הג'רני יוצע עם מספר מנועי בנזין: הראשון והצנוע שבהם יגיע בנפח 2.4 ליטר (173 כ"ס ו-22.9 קג"מ) אליו תשודך תיבת הילוכים אוטומטית עם 4 הילוכים בלבד, מנוע 2.7 ליטר (186 כ"ס, תיבה אוטומטית 6 הילוכים) המסוגל ללגום גם את תערובת הביו-אתנול E85 וכן מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר, בעיקר לשוק האמריקני. בשווקים שמחוץ ליבשת אמריקה, יוצע הג'רני גם עם מנוע דיזל בנפח 2.0 ליטר 140 כ"ס מבית פולקסווגן.

מקבוצת מכשירי תנועה נמסר כי הג'רני, יגיע גם אלינו ברבעון השלישי של שנת 2008, אולם עדיין מוקדם לדבר על הגרסאות ועל מחיריהן בישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • קרייזלר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully