וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאטא רוכשים את יגואר ולנד-רובר

סוכנויות הידיעות

26.8.2007 / 16:34

קונצרן התעשייה ההודי טאטה מעוניין לרכוש את מותגי היוקרה יגואר ולנד-רובר מענקית הרכב פורד

קונצרן התעשייה ההודי טאטה גרופ, החברה האם של טאטה מוטורס - יצרנית המשאיות והאוטובוסים הגדולה בהודו - מעוניינת לרכוש את מותגי היוקרה יגואר ולנד רובר, מותגיה של ענקית הרכב האמריקאית פורד. כך אישר יו"ר טאטה, רטן טאטה. "אנו בהחלט מתעניינים ברכישה", אמר טאטה בראיון שישודר היום בערוץ הטלוויזיה CNN-IBN.

טאטה מוטורס, יצרנית המכוניות השלישית בגודלה בהודו, סירבה עד כה להתייחס לדיווחים כי בכוונתה להתמודד על רכישת שני מותגי היוקרה הבריטים. לדברי טאטה, רכישת יגואר ולנד רובר תסייע לחברה לבסס את מעמדה כחברה גלובלית, ותצמצם את תלותה בשוק ההודי.

פורד, אשר מכרה בחודש מארס את המותג אסטון מרטין לקבוצת משקיעים, הודיעה לפני חודש לראשונה באופן רשמי על כוונתה למכור גם את מותגי יגואר, לנד רובר ו-וולוו. סגן נשיא פורד, לואיס בות, אמר בשבוע שעבר כי בכל מקרה, פורד אינה צפויה להודיע על מכירת המותגים עד סוף ספטמבר.

ענקית הרכב האמריקאית מעוניינת להשלים את מכירת יגואר ולנד רובר לקראת סוף השנה או בתחילת 2008, אמר בות. פורד רכשה את יגואר בשנת 1989 תמורת 2.5 מיליארד דולר, ואת לנד רובר בשנת 2000 תמורת 2.7 מיליארד דולר.

לדברי גורמים המקורבים למצב, קיבלה פורד הצעות ראשוניות עבור יגואר ולנד רובר מקרנות ההשלטות סרברוס (מבעלי בנק לאומי), TPG, ריפלווד הולדינג ו-ואן אקוויטי פרטנרס.

חטיבת פרמייר אוטומוטיב גרופ של פורד, הכוללת את וולוו, יגואר ואסטון מרטין, רשמה בשנה שעברה הפסד לפני מס של 327 מיליון דולר לעומת 89 מיליון דולר בשנה שקדמה לה. פורד אינה מדווחת על תוצאות כל אחד מהמותגים בנפרד, אך כפי הנראה, יגואר היא האחראית לחלק הארי של ההפסד. למרות הפריחה בשוק מכוניות היוקרה, הדגמים של יגואר פיגרו אחרי המתחרות.

פורד, שרשמה בשנה שעברה הפסד שיא של 12.7 מיליארד דולר, נמצאת בעיצומה של תוכנית הארגון מחדש שלה, המכונה "הדרך קדימה" ("Way Forward"). מטרת התוכנית היא להפוך את החברה לתחרותית יותר ולהחזיר את פעילות הליבה שלה בצפון אמריקה לרווחיות עד 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully