וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: צרכנית הרכב הגדולה בעולם

27.8.2007 / 16:46

על פי הערכות JD Power האמריקני, סין צפויה לעקוף את אירופה בביקוש לרכב חדש עד 2009

עד היום, נחשבה אירופה לשוק הרכב הגדול בעולם. מדי שנה נמכרים שם כ-22.7 מיליון כלי רכב חדשים. אולם, ההתעוררות המבהילה של מדינת סין בכל התחומים, שהופכת אותה למעצמה בכל קנה מידה ובצעדי ענק, תגרום לכך שבשנת 2009, צפויה סין להדיח את אירופה מראש טבלת מכירות רכב חדש.

בשנה זו, צפי מכירות כלי הרכב אמורים להגיע לכדי 23 מיליון ואם נכניס למשוואה גם את המכירות החזויות ביפן והודו, דרום מזרח אסיה יהפוך למרכז הרכב העולמי עם מספרי מכירות אסטרונומיים.

ג'ף שוסטר, מנהל התחזיות ב-JD Power האמריקנית סובר כי הגידול העולמי במכירות כלי רכב חדשים נעשה בעיקר הודות להתרחבות השוק הדרום מזרח אסיאתי. העליה בהכנסה המשפחתית באזורים אלו, יגרמו לכך שיותר בני אדם יוכלו להרשות לעצמם רכישת מכוניות חדשות וההערכות הן שסין והודו ימשיכו להתחזק בשנים הקרובות.

באירופה לעומת זאת, מכירות הרכב נותרו ברובן יציבות סביב ה-22 מיליון יחידות עם צפי לעליה של 3 אחוזים בלבד במכירות, זאת גם בעקבות הריבוי השלילי באוכלוסיה במדינות מסויימות.

השוק האמריקני לעומת זאת, צפוי לאבד 0.04 אחוזים ולהישאר סביב ה-19.2 מיליון מכוניות חדשות בשנה. בשוק הדרום אמריקני, תירשם עליה נאה של 10.6 אחוזים השנה עם 3.4 מיליון מכוניות חדשות. ביפן ימכרו עד סוף שנת 2007 כ-5.4 מיליון יחידות, ירידה של 2.7 אחוזים ביחס לשנת 2006. בשאר העולם, מכירות הרכב החדש צפויות לעלות בממוצע בכ-5 אחוזים.

מאז הצטרפה סין אל ארגון הסחר העולמי בשנת 2001, חווה שוק הרכב המקומי עליה של 25 אחוזים במכירות הרכב החדש מדי שנה וכעת עומדות הערכות הגדילה המקומיים על 12 אחוזים מדי שנה. אם נרחיק את המבט מעת קדימה, נגלה תחזיות שמדברות על כך שבשנת 2014 מכירות הרכב הפרטי בסין יגיעו לכדי 31.9 מיליון יחידות, או במילים אחרות, יגיעו לכדי 36 אחוזים מכלל מכירות הרכב בעולם כולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully