וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

240 כ"ס ללוטוס אקסיג'

28.8.2007 / 9:48

מכונית הספורט של לוטוס, האקסיג', מקבלת גרסה אוסטרלית סדרתית והיפר-אקטיבית לימי מסלול

הנה דוגמה מצוינת למכוניות ש'מ-א-ו-ד' היינו שמחים לפגוש בישראל - משפחת מכוניות לוטוס ובעצם לא משנה איזה, העיקר שתגענה לכאן. אולם, השלוחה האוסטרלית של לוטוס בחרה להציג גרסה מחוזקת ומשודרגת של האקסיג' - כביכול הגרסה הקיצונית ביותר במשפחת האליז, אשר אפילו ידידינו האירופים לא יוכלו להנות ממנה. למה? כי היא תשווק אך ורק באוסטרליה.

בחודש אוקטובר הקרוב, מעט אחרי תערוכת הרכב הגדולה בפרנפוקט, תיפתח תערוכת הרכב האוסטרלית ושם תעשה האקסיג' 240 את חשיפתה הרשמית אל ציבור נהגי הספורט באוסטרליה.

כפי שוודאי הבנתם משמה, האקסיג' 240 אוצרת בתוכה 240 כ"ס ו-23.4 קג"מ ממנוע ה-1.8 ליטר בעל מגדש ה'על'. השיפור הושג באמצעות העלאת לחץ גדישת ה'סופר-צ'ארג'ר', הגדלת ספיקת המזרקים וכן עדכון תוכנת ניהול המנוע.

את הכוח מעביר מנוע זה אל הגלגלים האחוריים בעזרת תיבת הילוכים ידנית בעלת יחסי העברה קרובים וקצרים (בעזרתו של מצמד מחוזק) ומשם אל דיפרנציאל מוגבל החלקה. בסוף השרשרת, גם האקסיג' ספורט 240 מצוידת בצמיגי יוקוהאמה A048 LTS הדביקים במיוחד. כל אלו מאפשרים לאקסיג' האוסטרלית להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 4.2 שניות, ל-160 קמ"ש תוך 9.9 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 249 קמ"ש.

זה לא הכל

מנהל השיווק של לוטוס אוסטרליה מוסר כי האקסיג' ספורט 240 מסוגלת לשמש את בעליה בנסיעות יומיומיות בנוחות וגם על מסלול המירוצים כשבכוחה "לקרוע" מכוניות ספורט שעולות כפול ממנה.

אם כבר דיברנו על המסלול, לוטוס מדגישים כי האקסיג' ספורט 240 נבחרה להיות המכונית הראשונה מתוצרתם לקבל מערכת בקרת המשיכה המגיעה ישירות ממירוצי ה-GT. מערכת זו מאפשרת לנהג לבחור באחד מ-18 מצבי פעולה באמצעות חוגה מיוחדת, כדי לבחור את הדרך הטובה ביותר להעביר את הכוח לאספלט, בין אם הוא יבש או רטוב.

אחד היתרונות הנוספים של מערכת זו היא בקרת ה'שיגור'. הנהג יכול לבחור את הסל"ד המקסימלי בעת הזינוק, לרמוס את דוושת הדלק, ומערכת זו תשמור את הסל"ד כפי שנקבע, עד לרגע שחרור המצמד. פעולה זו מבטיחה זינוק מהיר כמעט ללא אבדני כוח.

גם מערכת הבלימה שודרגה בהתאם, עם דיסקים בקוטר 305 מ"מ וקאליפרים בעלי 4 בוכנות מלפנים, ודיסקים בקוטר 288 מ"מ מאחור. גם הבולמים והמוטות המייצבים ניתנים כעת לכוונון, הכל לטובת מסלול המירוצים.

שמישהו יביא אותה לישראל בבקשה

תא הנוסעים של האקסיג' ספורט שודרג גם כן עם מושבי ספורט חדשים מצופים בעור, דיפון חדש ושלל כיתובים, סמלים וריקמות המציינות כי מדובר בגרסה מוגבלת של האקסיג'.

אם חששתם שמכונית הספורט הזו לא תתאים לאקלים החם של ישראל, אז לוטוס שמחים לבשר כי הותקן בה מזגן חדש ויעיל, אשר מכבה את עצמו בכל פעם שהוא "מרגיש" לחיצה כבדה על דוושת הדלק, לטובת שיפור הביצועים כמובן, אך יש לציין כי משקלו של זה, כולל כל המערכת כולה עומד על 15 ק"ג בלבד.

האקסיג' ספורט תוצע בתחילה רק לשישה לקוחות ברי מזל ואלו יוכלו לבחור בין הצביעה הכתומה הזועקת וחישוקים שחורים, לבין צביעה שחורה וחישוקים כסופים.

מחירה באוסטרליה יהיה 513 אלף שקל, לפני מסים והמסירות הראשונות יחלו ב-11 באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully