וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריסוקים חדשים: 308, סיד, טווינגו ו-500

29.8.2007 / 9:06

ארגון הבטיחות האירופי מפרסם תוצאות מבחני ריסוק חדשים לסיד, 308, טוונגו וה-500. מי קיבלה 5 כוכבים?

זמן לא רב לאחר שארבע המכוניות החדשות הושקו בעולם, מפרסם ארגון הבטיחות האירופי Euro NCAP את תוצאות מבחני הריסוק של שתי מכוניות משפחתיות קומפקטיות: הפיג'ו 308והקאיה סיד ושתי מכוניות סופר מיני: הרנו טווינגו והפיאט 500.

ראשונה היא הפיאט 500 וארגון הבטיחות האירופי גאה לספרי כי למרות הפשרה שעשתה פיאט בממדי המכונית, לא נעשו שום פשרות בבטיחות. המכונית הקטנה והמעוצבת של פיאט הצליחה לגרוף את 5 כוכבי הבטיחות האפשריים בציון של 35 נקודות. היא כמובן עושה זאת כאשר היא מצוידת ב-7 כריות אוויר.

מבחני הריסוק גילו כי כלוב הבטיחות של תא הנוסעים ספג הייטב את אנרגיית התאונה וכי גוף הנוסעים מוגן בצורה מצוינת על ידי כריות האוויר, בייחוד זו המגנה על ברכי הנהג. במבחן ההגנה כל ילדים, הצליחה ה-500 להשיג ציון של 3 כוכבים בלבד מתוך 5 בשל אי סימון ברור למיקום עוגני כיסאות הבטיחות של הילדים וכן בעיית ריסון לראשי הילדים. בהגנה על הולכי רגל מפני דריסה, השיגה הפיאט ציון מאכזב למדי של 2 כוכבים בלבד בגלל הפגוש שהתגלה כמסוכן לרגלי הנדרסים.

הסופר מיני השניה להיבחן הייתה הרנו טווינגו החדשה. אם לשפוט לפי הצהרות הבטיחות של רנו, וודאי הינו מצפים למצוא כאן ציון של 5 כוכבים, אך לא כך המצב. הטווינגו החדשה הצליחה להשיג 4 כוכבים בציון של 28 נקודות בלבד.

מבחני הריסוק שנערכו לטווינגו בעלת ה-6 כריות אוויר העלו כי שלד המכונית עמד הייטב בעצמת הפגיעה ונשאר שלם, אך הדשבורד התנתק ממקומו וסיכן את ברכי שני היושבים מלפנים.

את הגנת הטווינגו על ילדים לא ניתן היה לבחון משום שלא היה די מקום כדי להכניס מושבי תינוקות אל המושב האחורי הקטנטן. בדומה ל-500, גם הטווינגו זכתה בשני כוכבים בלבד בהגנה על הולכי רגל. אמנם הפגוש הגן בצורה סבירה על רגלי הנוסעים, החיבור בין מכסה המנוע והשמשה הקדמית מסכן מאוד את ראשי הנדרסים.

פיג'ו 308 וקאיה סיד - בטיחות טובה מאוד

בפעם הראשונה בהיסטוריה של קאיה, מאז החל ארגון הבטיחות האירופי לבחון את מכונית החברה, ובמקרה הזה הסיד, הצליחה להשיג ציון של 5 כוכבים במבחני הריסוק. מבחני הריסוק העלו כי שלד המכונית עמד הייטב בעצמת הפגיעה (64 קמ"ש), אך שבר בדשבורד גרם לפגיעה בברכי היושבים מלפנים וכן דוושת המצמד סיכנה את כף רגלו של הנהג.

במבחני הריסוק הצדיים, כולל ההתנגשות הצדית בעמוד, הצליחה הסיד לגרוף את הציון המרבי עם הגנה מעולה על יושבי הרכב במקרה שכזה. הסיד גם הייתה קרובה לזכיה בציון הבטיחות המרבי גם להגנה על ילדים, אולם איבדה מעט נקודות על כך שהסימונים המראים על ניתוקה של כרית האוויר הקדמית לנוסע וכן עוגני האיזופיקס, לא היו ברורים מספיק.

בסעיף ההגנה על הולכי רגל, הצליחה הסיד להשיג ציון נמוך של שני כוכבים משום שגם הפגוש וגם מכסה המנוע מסכנים את הנדרס.

אחרונה להיבחן הייתה הפיג'ו 308 החדשה. הצרפתיה הזו הצליחה לגרוף את הציון המרבי של 5 כוכבים במבחן הריסוק, כאשר בריסוק החזיתי היא רושמת לזכותה 34 נקודות, בזכות ההגנה הטובה של שבעת כריות האוויר, ובייחוד זו המגנה על ברכי הנהג. במבחני הריסוק הצדיים, הצליחה ה-308 להשיג גם כן את הציון המרבי האפשרי.

גם הילדים היושבים ב-308 התגלו כבטוחים מאוד בכל מבחני הריסוק, עם ציון סופי של 4 כוכבים. את הכוכב החמישי היא איבדה גם כן על סימון לא ברור לעוגני האיזופיקס ומצב כרית האוויר.

במבחן ההגנה על הולכי רגל מפני דריסה, השיגה ה-308 את הציון הגבוה ביותר במבחן זה עם 3 כוכבים מתוך 4 אפשריים וציון של 19 נקודות. הפגוש הקדמי סיפק הגנה טובה לרגלי הנדרסים ואילו מכסה המנוע סיפק הגנה סבירה בלבד.

אדריאן הובס, מפקח הבטיחות של ארגון הבטיחות האירופי מסר כי התוצאות החדשות משמחות את חברי הארגון מאוד, בייחוד אלה הקאיה סיד שמלמדות כי גם יצרניות שאינן אירופיות במוצאן העלו את הבטיחות לרמת חשיבות גבוהה בעת תכנון מכוניותיהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully