וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל הצמיגים של משרד התחבורה

תומר הדר

29.8.2007 / 11:36

בגלל מחדל של משרד התחבורה - משאיות מסוכנות נעות בכבישי ישראל ללא פיקוח נאות

משאיות בעלות צמיגים פגומים, המועדים לתאונות קטלניות, נוסעות בכבישי ישראל, בין השאר בגלל מחדל של משרד התחבורה. לפני כחודש הודיע המשרד על הוראה להפסיק את שיווקם בישראל של צמיגי משאיות קלות מתוצרת חברת וסטלייק (Westlake) הסינית. זאת לאחר שבארה"ב אירעו תאונות קטלניות של משאיות שבהן הותקנו צמיגים אלה.

אלא שההוראה של משרד התחבורה הגיעה מאוחר מדי וצמיגים פגומים כבר נמכרו בישראל. הפתרון לבעיה הוא פשוט - ניתן לאתר בעלי משאיות לפי חשבוניות המכירה של הצמיגים ולזמנם לצורך ביצוע ההחלפה. ואולם נראה שבעלי המשאיות לא אותרו מעולם.

משרד התחבורה הורה על הפסקת שיווקם של הצמיגים הפגומים כבר לפני כחודשיים. בהנחיות המשרד מתחילת יולי התבקשו איגוד המוסכים ויבואן הצמיגים לפעול להחזרת הצמיגים הפגומים שנמכרו, אך איגוד המוסכים לא הצליח לאכוף את ההוראה.

במסמך רשמי שנשלח למנהלת אגף הרכב במשרד התחבורה, הסביר מנכ"ל איגוד המוסכים שלאיגוד אין סמכות הוראתית כלפי הצמיגיות ויבואני הצמיגים, ולכן אינו יכול להכריח אותם לחשוף את המידע על רוכשי הצמיגים הפגומים. בגלל היעדר הסמכות העדיפו בעלי צמיגיות רבים להתעלם מפניות האיגוד וסירבו לחשוף את זהותם של בעלי המשאיות.

השאלה היא מיהו הגוף בעל הסמכות לדרוש מבעלי הצמיגיות את רשימת רוכשי הצמיגים הפגומים? התשובה פשוטה: משרד התחבורה. ואכן, במסמך רשמי של משרד התחבורה לאיגוד המוסכים, כתב משה ימיני, ראש תחום ייצור, סחר ויבוא: "נמצה את תהליך הקריאה החוזרת בשיתוף עם מוסד הטכניון ויבואן הצמיגים".

אך תכתובות לחוד ומציאות לחוד: "אף אחד ממשרד התחבורה לא פנה אלי", מספר י', בעל צמיגייה מרמלה, "על אף שמכרתי עשרות צמיגים מתוצרת וסטלייק לא קיבלתי ממשרד התחבורה אפילו טלפון". י' מספר גם שלקוחות שרכשו צמיגים מתוצרת וסטלייק לא פנו אליו כדי להחליפם.

בינתיים, כמעט חודשיים חלפו מאז הורה משרד התחבורה לאתר את בעלי המשאיות הפגומות, ובכבישי ישראל נוסעות באין מפריע משאיות המסכנות את הציבור.

מצמיגי נעמן נמסר: "בסך הכל הוחזרו אלינו 20 צמיגים פגומים. אחריות הדיווח על כלי הרכב שבהם הותקנו צמיגים פגומים היא של הצמיגאי. הבעיה היא שרובם לא מקפידים על רישום תקין". ממשרד התחבורה טרם התקבלה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully