וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעודדים רכיבה על אופניים

צבי זרחיה

29.8.2007 / 13:43

הצעת חוק לעידוד הרכיבה על אופניים: הקלות מס לרוכבים ומקלחות בעבודה

רוכבי אופניים המגיעים באמצעותם לעבודה ייהנו מזיכוי במס, מעסיקיהם יחויבו להקצות להם מקלחות במקום העבודה, והרשויות המקומיות יכשירו שבילי אופניים - כך עולה מהצעת חוק לעידוד רכיבה על אופניים שמגבש ח"כ דב חנין (חד"ש), המשמש יו"ר עמית של השדולה הסביבתית-חברתית בכנסת.

לדברי חנין, נסיעה באופניים היא הפתרון הטוב ביותר לתחבורה בתוך הערים: היא אינה מזהמת את הסביבה, בריאה לרוכב, מקלה על עומסי התנועה ומקטינה את הצורך בפינוי שטחים לטובת מקומות חניה. לאור זאת, הוא טוען, חשוב לעודד רכיבה על אופניים וליצור תשתיות מתאימות לכך. "ואולם למרות זאת", אומר חנין, "המדינה מתייחסת אל רוכבי האופניים כאל מפגע ציבורי וממשלת ישראל ומרבית הרשויות המקומיות אינן עושות דבר כדי להגביר את השימוש באופניים".

החוק החדש יחייב גם חבישת קסדה במצבים שבהם הסכנה להיפגע ממכת ראש גבוהה, כמו רכיבה תחרותית, רכיבת שטח, ורכיבה של ילדים מתחת לגיל 14.

לפני כשלושה שבועות עבר בקריאה שנייה ושלישית חוק הקסדה שהגיש ח"כ גלעד ארדן. החוק מחייב חבישת קסדה בכל רכיבה על אופניים, אך לא מחייב קטינים. בהתייחסו לחוק זה אמר חנין: "במקום לעודד רכיבה על אופניים בחר המחוקק לסמן ציבור שלם כמטרה ניידת, וחייב אותו להיות מוגן בקסדה בכל עת ובכל מצב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully