וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם שותים, לא מתניעים

3.9.2007 / 11:47

וולוו ממשיכים להציג מערכות לבטיחות בדרכים, והפעם מערכת שתמנע מנהגים שיכורים לנהוג, בערך

אתר יצרן

שיכורים לא נוהגים בוולוו

וולוו השוודית, ממשיכה בפיתוח והצגת מערכות בטיחות אשר אמורות לשפר את חיינו על כבישי העולם. לפני ימים אחדים הצגנו בפניכם שתי מערכות אשר אמורות לפקח על אופי הנהיגה של האוחז בהגה, מידת ערניותו ומידת שמירת המרחק מהרכב שלפנים. כעת מציגה וולוו מערכת אשר אמורה למנוע מנהגים שיכורים מלאחוז בהגה ולעלות אל הכביש.

וולוו טוענים כי מדובר בפיתוח חדשני מצדם, אך אנו מעוניינים להזכיר להם כי רק בסוף שנת 2006, המתחרה מבית, סאאב השוודית, הקדימה והציגה מערכת הפועלת על אותו עיקרון בדיוק.

למעשה, מדובר במעין ינשוף - המכשיר המשטרתי לבדירת כמות אלכוהול בגוף על ידי נשיפה. המכשיר של וולוו מתוכנת כך שעל הנהג לנשוף לתוכו בטרם הוא מבקש לנהוג ואז המכשיר בודק מה רמת האלכוהול בגופו של הנהג. במידה וזו אפסית או מגיעה לכדי 0.1 גרם, הנהג מקבל אישור לנהוג. במידה והבדיקה מגלה כי רמת האלכוהול נעה בין 0.1 ל-0.2 גרם, תופיע אזהרה אודות מצבו של הנהג, אך זה יוכל לנהוג. אולם כאשר יגלה המכשיר כי מדידת האלכוהול חוצה את רף ה-0.2 גרם, לא יוכל הנהג השיכור להניע את רכבו.

וולוו מציינים כי מידות אלה מתאימות לקביעת המחוקק בשוודיה, אך ניתן בקלות לשנותן בהתאם לתקנות במדינת היעד של המכונית. בנוסף לכך, כדי להקל על השימוש במכשיר (יש בו מספר מגבלות), הנהג לא יצטרך לנשוף שוב ושוב לתוכו בכל פעם שהוא יוצא וחוזר אל הרכב. הרכב מסוגל "לזכור" את תוצאת הבדיקה האחרונה, חצי שעה מרגע כיבוי הרכב.

כמו כן, המכשיר הזעיר צריך להגיע לטמפרטורת עבודה, פעולה שאורכת בין 5 ל-10 דקות ולכן נקבע כך כי מכשיר הנשיפה יחל להתחמם מייד עם הלחיצה על פתיחת הרכב וכי ניתן יהיה להשתמש בו במרחק של עד 10 מטרים מהרכב.

הפיתרון והחשיבה בהחלט מבורכים, גם אם הם אינם חדשנים, אולם כמו במקרה של סאאב, גם למערכת של וולוו יש מגבלה אחת עיקרית - היא לא יכולה לדעת האם דווקא הנהג השתוי הוא זה שנשף אל תוך המכשיר ולא שותפו הפיכח, שלא בהכרח נוהג.

וולוו שכנראה כבר קיבלו תלונות מסוג זה בעבר מציינים כי מדובר במערכת שתפקידה להמליץ לנהג בקבלת החלטה אודות כשירותו לנהיגה, ולא לחייבו לפעול בדרך מסויימת, אחרת, ברור שהמכונית עצמה או המערכת, לעולם לא ירכשו על ידי הצרכנים. לשם כך, וולוו מספרים כי התקינו ברכב מפסק נסתר אשר אמור להקנות לנהג יכולת עקיפה להחלטה זו, פשוט על ידי לחיצת כפתור, בדיוק כשם שבמרבית כלי הרכב יעול הנהג לבטל את בקרת היציבות של המכונית.

וכאן נשאלת השאלה, האם הייתם מתקינים מערכת שכזו במכוניתכם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully