וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקקטוס של סיטרואן

4.9.2007 / 7:50

סיטרואן תציג את ה-C קקטוס בתערוכת פרנקפורט – האצ'בק, סטייליסטית, ידידותית ועדיין זולה לקניה, בעתיד

לצד האיירסקייפ המרהיבה בתערוכת פרנקפורט הקרובה, תחשוף סיטרואן מכונית תצוגה חדשה ומעט משונה למראה תחת שם מפתיע לא פחות – C קקטוס היא נקראת. למעשה, מתחת לקליפה המגולפת, הפנסים ה"נוזלים" והחלונות הגדולים, אפשר למצוא מכונית האצ'בק בעלת 5 דלתות שאורכה עומד על 4.2 מטר ורוחבה על 1.8 מטר ומזכירה מאוד את ה-C4 הנוכחית. רק שבין היתר, ה-C4 לא מצוידת בחישוקי 21 אינטש ובצמיגים במידות 205/45.

בחזיתה של הקקטוס, נמצא יחידת כוח היברידית (שילוב של מנוע קונבנציונלי עם מנוע חשמלי) המשלבת בין 70 הסוסים ממנוע הדיזל ו-30 סוסים ממנוע החשמלי והיא נועדה בראש ובראשונה להעניק לסיטרואנית הדוקרנית הזו צריכת דלק נמוכה מאוד של 3.4 ליטרים של סולר לכל 100 ק"מ נסיעה, או אם תרצו 29 ק"מ לכל ליטר.

בזכות צריכה נמוכה זו וסינון קפדני של גזי הפליטה, גם הפגיעה בסביבה מצומצמת למדי עם 78 גרם CO2 לכל ק"מ למרות משקל גוף של 1,306 ק"ג. מהירותה המרבית אגב, עומדת על 150 קמ"ש, כך שאין לצפות לביצועים מרטיטים.

לא סתם גימיק

לדברי סיטרואן, אין מדובר ב'עוד' מכונית קונספט, אלא באחת כזו שתוכננה לאפר ייצור זול, אשר יבטיח שאם זו אי פעם תגיע לכדי ייצור, היא תעלה בדיוק כמו C4 הבסיסית ביותר, כלומר זול מאוד. את עלויות ייצור נמוכות אלו הם הצליחו להשיג בזכות תכנון קפדני, בחירת חומרים כמו צמר, עץ משומש, פח ממוחזר ועוד ובעיקר פשטות בתא הנוסעים.

לא מדובר חלילה בחומרים פשוטים, אלא דווקא בשימוש במינימום רכיבים וסוגי חומרים – תא הנוסעים כולו מורכב מ-200 רכיבים, המהווים כחצי מכמות הרכיבים המותקנים במכונית האצ'בק ממוצעת. סיטרואן גם מציינים כי כמעט כל פרט ורכיב ב-C קקטוס ניתן למחזור, לרבות השמשות.

הקקטוס גם עשירה בגדג'טים אלקטרוניים כמו מכשירי שמע מגוונים, מסכי מגע ושלל מערכות סיוע לנהג. תא הנוסעים שלה מיועד לארח 4 מבוגרים בנוחות, ולרשותם יעמוד תא מטען שמציע 500 ליטרים במצבו הבסיסי ויכול לצמוח לכדי1,100 ליטרים על ידי קיפול המושבים האחוריים.

  • עוד באותו נושא:
  • סיטרואן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully