וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטח קר

רני פלג

4.9.2007 / 15:45

המקרר לרכב של איזיטיל סיפק לנו שתייה קרה לאורכו של יום מפרך, אך האם המוצר עומד בהצהרות השאפתניות?

אתר השטח הישראלי

צילום ועריכה: אילן אשל, אתר השטח הישראלי

חובה בכל רכב

מקרר לרכב הפך בשנים האחרונות לגאדג'ט מקובל ונפוץ. לכשעצמי הסתפקתי תמיד בצידנית, אבל לאור ההצהרות על מקרר פלא רב עצמה, העמסתי את המקרר על האוטו ויצאתי לשכנע את הטף להצטרף אלי לסיבוב לוהט (תרתי משמע). ילדים בני זמננו זקוקים לשכנוע, לכן הבטחתי להם ארטיקים בשטח – לא פחות.

המקרר של איזיטיל, המשווק על ידי "רדיו מילאנו" הוא מקרר חשמלי (ללא מדחס), העובד על פי עקרון פלטייה – חוק פיזיקלי פשוט, האומר שהפרשי טמפרטורה מייצרים מתח חשמלי ולכן מתח חשמלי יכול לייצר הפרשי טמפרטורה. צידנית קירור חשמליות רבות משתמשות בשיטה זו, אך לפי טענות היצרן, לאיזיטיל פטנט ייחודי, המשלב מים בתהליך ומייצר קור עד למינוס 18 מעלות צלזיוס וחימום עד ל-55 מעלות.

גיחת השטח הראשונה עם איזיטיל (בנפח 26 ליטרים) לא סיפקה את הסחורה. הרושם הראשוני טוב: המוצר מגומר היטב ונראה איכותי, המקרר מגיע עם חיבור לשקע מצית, היכול לעבוד על מתח 12, או 24 וולט, ועם ממיר מתח מ-220 וולט ביתי ל-12 וולט. כאמור, היעד אליו כיוונתי את ילדי באותה גיחה היה לאכול ארטיקים בירקון. לאחר שעה של עבודה מחובר לחשמל הביתי ועוד כשלוש שעות בשטח, הצליח איזיטיל להגיע לטמפרטורה של 3 מעלות צלזיוס, לפי צג ה-LCD המותקן בו. על הארטיקים זה לא עשה רושם טוב והם נמסו.

בגיחת השטח השניה התאמצנו יותר לטובת המקרר וחיברנו אותו לרשת החשמל למשך לילה שלם. למחרת שירת אותנו איזיטיל בספקו שתיה קרה לאורך כל היום, כאשר הטמפרטורה בצג נעה בין מעלה אחת ל-10 מעלות, תלוי בטמפרטורת הסביבה ובתדירות פתיחת המכסה. גם לאחר שעות שימוש רבות סירב הצג לרדת מתחת למעלה אחת. נוחות השימוש גבוהה והממדים מספקים ביותר (אנחנו דחסנו לתוכו ארבעה בקבוקי מים, כריכים, חטיפים ועוד.

לסיכום

במחיר של 3,000 שקלים, כולל מע"מ (דגם קטן יותר, בנפח 15 ליטר, עולה 2,200 שקלים), המקרר של איזיטיל מתומחר נמוך ממקרר אמיתי (עם מדחס) בנפח דומה, אך גבוה באופן משמעותי בהשוואה לצידניות קירור, העובדות בשיטה דומה. הביצועים של איזיטיל רחוקים מהצהרות היצרן (18- מעלות צלזיוס), אך טובים בהרבה מאלה של צידניות קירור זולות ממנו. באופן אישי איני ממש אוהב את המנהלות הדרושות לשם המבצע, כמו חיבור המקרר לשקע הביתי ומעדיף צידנית רגילה עם קרחונים. עבור מי שמחפש מקרר לרכב ומוכן לשלם את המחיר ואת הסרבול בהפעלה, מספק איזיטיל פתרון איכותי ויעיל במחיר סביר, רק אל תנסו לפתות זאטוטים עם ארטיקים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully