וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיבור מהיר

ירון אדרי

6.9.2007 / 10:35

טויוטה ממשיכה לקדם את מכונית ה'שקע-תקע' ההיברידית יחד עם ענקית האנרגיה הצרפתית EDF

על המכוניות ההיברידיות של טויוטה, בכללן גם מכוניות חברת הבת לקסוס, אין צורך להרחיב. אפילו בישראל, בה החשיבות לזיהום הסביבה לא עומד בראש סדר היום, נרשמת הצלחה יחסית לפריוס המשפחתית. על הדור הבא של הפריוס שוקדת טויוטה כבר זמן רב כשהשינוי העיקרי נמצא באופן טעינת המצברים. טעינת מצברי מכונית ה'שקע-תקע' (Plug-In) החדשה תוכל להיעשות בכל שקע חשמל סטנדרטי.

חשיבותו של השוק האירופאי עבור היצרנית היפנית הביא למיזם עסקי חדש בשיתוף עם חברת האנרגיה הצרפתית EDF. באמצעות המיזם החדש, ינסו שתי החברות למצוא פתרונות פרקטיים ומסחריים לקידום הטכנולוגיה ההיברידית ביבשת. כבר בסתיו הקרוב יבחנו מספר אבות טיפוס בכבישים הציבוריים בצרפת ולאחר מכן גם במדינות נוספות באירופה. במרכז הניסוי תעמוד מערכת הטעינה החדשה שתהפוך את תהליך טעינת המצברים לנגישה הרבה יותר.

"עבור שתי החברות מדובר בצעד חשוב הן עסקית וטכנולוגית", ציין מנכ"ל EDF פייר גדוני. "הפיתוח המשותף לשתי החברות מבטיח להפוך את המכונית החשמלית למקובלת יותר בקרב ציבור הנהגים". סגן נשיא טויוטה, מסאטמי טאקימוטו, הוסיף כי ההתקדמות בטכנולוגית ההנעה האלטרנטיביות חשובה מאוד לעתיד העולם.

הטכנולוגיה ההיברידית של טויטה כפי שהיא מתבצעת בדור הנוכחי, גורמת לתלות בין מנוע החשמל ומנוע הבנזין. טעינת מצברי המכונית נעשית באמצעות מנוע הבנזין בזמן נסיעה ועל-ידי אגירת אנרגית החום הנוצרת במהלך הבלימה. עם טכנולוגית ה'שקע-תקע', תבוטל תלות זאת מה שיפחית למינימום את השימוש במנוע הבנזין, בעיקר בשטח עירוני, וכפועל יוצא מכך את זיהום האוויר ופליטת ה-CO2.

התוכנית העסקית של טויוטה לגבי מכוניות היברידיות קובעת כי עד שנת 2010 תימכור החברה כמיליון יחידות מדיי שנה. נראה כי המודעות ההולכת וגוברת והחיבור עם EDF, תעוזר לה לעמוד ביעד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully