וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו נגד הזרם

ירון אדרי

6.9.2007 / 14:28

וולוו תציג בפרנקפורט C30 'שקע-תקע' שמשנה את חוקי המשחק. תשכחו כל מה שידעתם על מכוניות היברידיות

אתר יצרן

ניצחון מכיוון אחר

בכל הקשור למכוניות ידידותיות לסביבה, מפסידה בינתיים וולוו לסאאב בשוק הביתי. על-כן, החליטו בחברה לתקוף מכיוון אחר ואת התוצאה ניתן יהיה לראות בשבוע הבא עם פתיחת תערוכת פרנקפורט.

לאחר שכבר בישרה לנו וולוו על ה-C30 טורבו-דיזל החסכונית, חושפת היום החברה את ה-C30 'שקע-תקע' אשר משנה לגמרי את התפישה ההיברידית. בטכנולוגיות ההיברידיות המוכרות (טויוטה, הונדה וכו') עושה המנוע החשמלי תפקיד משני בלבד למנוע הבעירה הרגיל. במערכת אותה פיתחה וולוו, 'רה-צ'ארג' קונספט', הדבר הפוך.

במערכת ההיברידית של וולוו ישנם חמישה מנועים, ארבעה מהם חשמליים אשר מניעים כל גלגל בנפרד. יחד עם מצברי 'ליתיום-פולימר' אשר ממוקמים בתא המטען, עומד לרשות הנהג טווח נסיעה של 100 ק"מ בין טעינה לטעינה. בשונה מהפריוס למשל, יעבדו המנועים החשמליים גם מחוץ לעיר ופעולת מנוע הבעירה תיעשה רק לאחר שאלו איבדו מעל ל-70% מכוחם. כאן טמון שינוי נוסף. מנוע הבעירה לא יניע את המכונית, אלא יפעיל את ה-APU (Auxiliary Power Unit), גנרטור רב עוצמה אשר יספק את הכוח למנועים החשמליים תוך כדי הטענת המצברים.

מסובך? קצת. חסכוני? מאוד. נהגים אשר אינם עוברים את סף 100 הק"מ ביום, יקבלו למעשה תצרוכת דלק של 0 ליטר ל-100 ק"מ. עבור אלה שגומאים בממוצע 150 ק"מ ביום, תעמוד צריכת הדלק על כ-53 ק"מ לליטר. הממוצע הכללי מלמד על חיסכון כספי של 80%.

אבל זה לא העיקר. הסיבה לשמה פותחה מערכת זאת היא השמירה על איכות הסביבה וכל עוד מנוע הבעירה אינו נכנס לפעולה, עומדת פליטת ה-C02 של המכונית על 0 גק"מ. מנוע הבעירה הוא נקודה חשובה בפני עצמה היות ומדובר על מנוע ביופלקס נקי בנפח 1.6 ליטר אשר תורם משלו לשמירה על הסביבה. וולוו מציינים כי ביחס למכונית ההיברידית המובילה כיום בשוק, ה-C30 פולטת 66% פחות CO2.

המערכת הרעיונית של וולוו עדין אינה בשלה ומהחברה לא מוסרים פרטים נוספים או צפי לתחילת יצור סדרתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully