וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכירות בקצב הטורבו-דיזל

ירון אדרי

9.9.2007 / 10:16

מנוע ה-HDi של קבוצת PSA הוצג לפני פחות מעשור וכעת מציינים את המנוע ה-10 מיליון. ההצלחה הנקייה

מדיי יום אנו שומעים על עוד מוצר ועוד מכונית שעיקר תפקידם הוא לדאוג לעתידנו. נושא השמירה על הסביבה הפך לפופולארי כל-כך, שנראה כאילו עד לפני שנים מעטות הוא כלל לא עמד על סדר היום. אלא שנושא איכות הסביבה אינו חדש ליצרנים השונים ונקודות ציון חשובות ניתן למצוא לכל אורך חייה של המכונית.

נקודת מפנה חשובה בתחום הדיזל היתה בשנת 1998, עת הציגה קבוצת PSA (פיג'ו, סיטרואן) את מנוע ה-HDi הסדרתי. בעזרת טכנולוגית המסילה המשותפת, הצליחה PSA להציג מנועי דיזל מודרניים עם ביצועים הגבוהים מהממוצע לאותה תקופה ובעיקר, נקיים וחסכוניים. טווח המנועים החל ב-1.4 ליטר בעל 55 כוחות סוס ועד למנוע ה-V6 בנפח 2.7 ליטר ולו 205 כוחות סוס.

עוד לא חלף עשור מאז יציאתו לשוק של מנוע ה-HDi הראשון ובימים אלה מציינים ב-PSA את מכירת המנוע ה-10 מיליון. מבט מעמיק מגלה כי אין זה במקרה. המודעות הרבה לה זוכה איכות הסביבה באירופה והצימאון לטכנולוגיות חדישות, הם שהביאו למכירה של מעל מיליון מכוניות בשנה.

לעומת דור מנועי הדיזל הקודם, הצליח ה-HDi להפחית את צריכת הסולר ואת פליטת ה-CO2 ב-20%. לעומת מנועי בנזין מקבילי נפח, עמד ההבדל על 30%. בנוסף למנוע, קבוצת PSA היתה לחברה הראשונה שהציגה מערכת פליטה סדרתית בעלת מסנן (לוכד) חלקיקים. בעזרת מסנן זה, הופחתה פליטתם של מזהמים נוספים לאטמוספירה כמו חד-תחמוצת הפחמן (הפחתה של 40%) וחלקיקי הידרופחמנים (50%). הפחתה של 60% נרשמה לחלקיקים רעילים נוספים.

גם היום ממשיכה קבוצת PSA להוביל את המלחמה ב-CO2 הן בתחום מנועי הבעירה (דיזל ובנזין) והן בתחום האלטרנטיבי (דיזל-היבריד, ביופלקס ועוד). בשנת 2006 הוכתרה הקבוצה על-ידי רשות האנרגיה הצרפתית כבעלת המכוניות הנקיות ביותר עם ממוצע של 140 גק"מ ורק לאחרונה נקבעו הפיג'ו 107 והסיטרואן C1 למכוניות הנקיות ביותר באנגליה עם פליטה ממוצעת של 109 גק"מ בלבד. פיג'ו רתמה את הטכנולוגיה גם למסלולי המירוץ שם היא עושה חייל עם ה-908.

  • עוד באותו נושא:
  • פיג'ו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully