וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראיה אקולוגית

ירון אדרי

9.9.2007 / 13:53

מיצובישי תחשוף בתערוכת טוקיו שתי מכוניות תצוגה – האחת נקיה מאוד והשניה עתידה להפוך לגאלנט הגדולה

אחרי שחשפה את תוכניותיה לתערוכת פרנקפורט ורגע לפני שאותה תערוכה פותחת שעריה, מתפנה מיצובישי לחשוף את מכוניות הקונספט לתערוכה החשובה הבאה אשר תיפתח בסוף חודש נובמבר, תערוכת טוקיו. על הפרק, בנוסף לקונספט CX שתוצג בפרנקפורט, עומדים שני דגמים חדשים, כאשר כל אחד מהם מבטא בצורה ייחודית את אחד מעמודי התווך של החברה: הנאה מנהיגה, בטיחות ושמירה על הסביבה.

iMiEV ספורט

המכונית החשמלית של מיצובישי, ה- iMiEV, מקבלת גרסה ספורטיבית כפולת הנעה. אמנם גרסה זאת רחוקה מאוד מרפליקת הראלי, אך היא מציגה טכנולוגיות חדישות וזהות לאלו המצויות באיבו 10. ברירת המחדל של החשמלית הקטנה נמצאת בגלגלים הקדמיים עם מנוע מגנטי-חשמלי בעל 27 כוחות סוס השוכן בכל אחד מהם. מנוע שלישי בעל 64 כוח סוס אחראי על הנעת הציר האחורי. שיטת הסנכרון בין המנועים נעשית בעזרת מערכת ה-S-AWC (Super All Wheel Control) אשר דואגת לשלב בין המערכות הדינמיות (בקרת סבסוב, חלוקת כוח למנועים) למערכות הבטיחות (ABS, ESP וכו'). כך, עפ"י מיצובישי, יכול הנהג למקסם את יכולת הנהיגה שלו תוך הישארות במעטפת הבטיחות. מערכת זאת פותחה כאמור במקור עבור האיבו 10.

בכדי לא לשכוח את הסיבה לשמה נולדו מכוניות החשמל, ה-iMiEV משתמשת בטכנולוגיות שונות לשמירה ואגירת אנרגיה. פרט לטכנולוגית אגירת אנרגית הבלימה, הותאם למכונית גג סולארי אשר מנצל את כוחה של השמש ומאוורר בגריל הקדמי המשמש כגנרטור. בכדי לחסוך בחשמל, הופחת משקלה של המכונית למינימום כשפלסטיק קל משקל הוכנס לכל מקום אפשרי. במקומות אחרים, כמו השלדה למשל, נעשה שימוש בסגסוגות אלומיניום חזקות וקלות.

הספורטיביות לא נמצאת רק בקרביה של החשמלית. בעוד שחזיתה מזכירה דווקא את האייגו של טויוטה (המוכרת גם כפיג'ו 107 וסיטרואן C1), פרופיל הצד מזכיר מכונית קופה כדוגמת ה-R8 של אודי, בקנה מידה שונה כמובן. לחישוקי ה-17 אינטש נוספו צמיגים במידה 175/40. אגב, המהירות הסופית של המחשמלת עומדת על 180 קמ"ש.

ZT קונספט

עם מנוע דיזל בנפח 2.2 ליטר, גיר כפול מצמדים ופלסטיק איכותי וקל משקל, ה-ZT תהווה צעד חשוב באסטרטגייה האקולוגית של מיצובישי. את הבטיחות וההנאה מנהיגה תספק מערכת ה-E-AWC אשר הופכת אט אט לחשובה ביותר עבור היצרנית מיפן.

הספקו של מנוע הטורבו-דיזל עומד על 190 כוחות סוס והמומנט אותו הוא מפיק עומד על 40.8 קג"מ. בעזרת גיאומטריה משתנה ללהבי מגדש הטורבו, מסילה משותפת והזרקה פיאזואלקטרית ישירה, המנוע לא רק חזק אלא גם נקי. גיר ה-SST הרובוטי בעל צמד המצמדים מוסיף משלו לשמירה על איכות הסביבה. ה-ZT תצויד במערכת הנעה כפולה הזהה לזאת שבאאוטלנדר החדש וגם לה תותאם מערכת בקרת על לגלגלים E-AWC.

בתחום הבטיחות, נראה כי מיצובישי למדו מיצרניות הרכב האחרות ושלל מערכות יעשו דרכם אל ה-ZT. ראשונה היא מערכת 'קדם בטיחות' הפועלת באמצעות ראדר, הדומה בייסודה למערכת אותה הציגה מרצדס לפני מספר שנים. במקרה של זיהוי הסתברות גבוהה לתאונה, תיקח המערכת פיקוד על הרכב למניעתה. מערכת נוספת תתריע בכל פעם בו היא מזהה סטייה מהנתיב וזאת בעזרת מצלמת חזית לזיהוי סימוני הדרך וחיישני הפניית הגה וסבסוב. במקרה הצורך, גם מערכת זאת תיקח פיקוד ותחזיר את הרכב לקו לנתיב הנכון. מערכות נוספות כמו מכסה מנוע אקטיבי להגנה על הולכי רגל, הגנה היקפית ומערכת עזר לחנייה, תמצאנה גם הן את מקומן במכונית.

למרות כל החידושים הטכנולוגים, החידוש החשוב מכולם נמצא דווקא בעיצוב החיצוני. האם העובדה כי ה-ZT חפה מכל אלמנט עיצוב חיצוני ומידות של 495 מ"מ באורך, 182 מ"מ ברוחב ובסיס גלגלים של 281.5 מ"מ מרמזים לנו כי זאת בעצם הגלאנט הבאה?

  • עוד באותו נושא:
  • מיצובישי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully