וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיקרת לחברת הביטוח? תשלם!

אתי אפללו

9.9.2007 / 20:08

האוצר בטיוטת תקנות לביטוח רכב חובה: מבוטח שלא אומר את האמת ישלם פיצויים מוסכמים לחברת הביטוח

אגף שוק ההון באוצר פירסם אתמול טיוטת תקנות הקובעת נוסח תקני אחיד לפוליסת ביטוח החובה לרכב. בדברי ההסבר לתקנות מצוין שמכיוון שהפוליסה נפוצה, ומחזיק בה כמעט כל אזרח בישראל, קיימת חשיבות להגדרה אחידה של היקף הכיסוי הביטוחי בענף זה ולקביעת פוליסה תקנית ואחידה שתשמש כחוזה הביטוח הסטנדרטי והמחייב.

קביעת פוליסה תקנית תאפשר לציבור לשקול את בחירת המבטח, מתוך ידיעה כי חוזה הביטוח הוא אחיד והתחרות שתתפתח תהיה על המחיר והשירות. בתקנות נקבע כי אסור לחברות הביטוח לשנות את הסעיפים בפוליסה התקנית, ואם רוצים להוסיף על הכיסוי הביטוחי, יש לעשות זאת בנספח נפרד.

על-פי נוסח הפוליסה המוצע הגדרות שונות כגון: מטרות השימוש ברכב, בני האדם הרשאים לנהוג ברכב, הודעה על קרות מקרה ביטוח ועוד. ואולם, החידוש העיקרי בנוסח הפוליסה המוצעת קובע כי אם חברת הביטוח הציגה לבעל הפוליסה שאלה בעניין שיכול להשפיע על גובה הפרמיה שמשלם המבוטח, והמבוטח לא השיב באופן מלא וכנה, על בעל הפוליסה לשלם לחברת הביטוח פיצויים מוסכמים לפי התחשיב הבא: אם בעל הפוליסה עצמו נפגע, הוא ישלם לחברת הביטוח תשלום בגובה הפיצוי שמגיע לו על נזק לא ממוני בגין התאונה, עד גובה של 10,000 שקל.

כמו כן, ישלם בעל הפוליסה פיצוי בסכום של 2,500 שקל עבור כל נפגע נוסף שיפוצה על ידי המבטח, גם כן עד תקרה של 10,000 שקל. אם בעל הפוליסה השיב תשובות לא מלאות וכנות מתוך כוונת מרמה, סכומי הפיצויים המפורטים יהיו פי שלושה ממה שנקבע, כלומר, עד 30,000 שקל אם נפגע בעצמו, ובנוסף, עד 30,000 שקל עבור נפגעים נוספים, לפי חישוב של 7,500 שקל לכל נפגע.

עד כה היה הסדר מצומצם יותר להפחתת הפיצוי שמגיע לבעל פוליסה שלא אמר אמת לשאלה שהציגה לו חברת הביטוח. ההסדר נקבע בחוזר שהוציא המפקח על הביטוח ידין ענתבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully