וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה התוכנית להפחתת הזיהום

מוטי בסוק

10.9.2007 / 10:07

ישראל מיישרת קו עם העולם. ועדת השרים לאיכות הסביבה אישרה תוכנית לאומית להפחתת זיהום האוויר מכלי רכב

ועדת השרים לאיכות הסביבה ולחומרים מסוכנים, אישרה אתמול פה אחד, תוכנית להפחתת זיהום אוויר מכלי רכב. התוכנית מוגדרת לאומית, והכינו אותה שר התשתיות הלאומיות, פואד בן-אליעזר, והשר להגנת הסביבה, גדעון עזרא. לדברי השרים, התוכנית שאושרה תעמיד את ישראל בראש המדינות הפועלות לשיפור איכות הסביבה.

פליטת חומרים מזהמים מכלי רכב היא הגורם העיקרי לזיהום אוויר בערים הגדולות בארץ המסכן את בריאות הציבור. בנוסף לאפקט המקומי, מכלי הרכב נפלטים גזי חממה המחמירים את תופעת התחממות כדור הארץ. התוכנית שאושרה אתמול אמורה לסייע במידה ניכרת להפחתת המזהמים הרעילים באוויר, הקטנת פליטת גזי החממה בישראל וכן, להפחתת צריכת הדלק ולצמצום העומס בכבישים.

בהתאם לתוכנית יופעלו תקני פליטה מחמירים מכלי רכב, הן לפליטת עשן מכלי רכב שמונעים בדיזל, הן לפליטת פחמן דו-חמצני מכלי רכב שפועלים בעזרת מנועי בנזין. מפקחי המשטרה הירוקה יוכלו להשבית כלי רכב שחורגים מערכי הפליטה המותרים.

נקבע כי כל מכוניות השירות הממשלתי והציבורי יעברו בהדרגה לשימוש בכלי רכב חוסכי דלק וידידותיים לסביבה. התוכנית קובעת כי החל בינואר יפעלו משרד התחבורה ועיריית תל אביב להגבלת הכניסה למרכז העיר של כלי רכב דיזל הפעילים יותר מחמש שנים, אלא אם הותקנו בהם אמצעים להפחתה משמעותית של הזיהום.

בנוסף, תופעל תוכנית לגריטת (השבתת) כלי רכב ישנים תמורת תשלום לבעליהם. יחודשו הבדיקות בדרכים של זיהום אוויר שנפלט ממכוניות. יגובשו תוכניות לעידוד עובדים לנסוע למקום עבודתם בתחבורה ציבורית, במקום בכלי הרכב הפרטי. יוטל מיסוי דיפרנציאלי על כלי רכב המתבסס על "המדד הירוק".

בנוסף הוחלט בוועדת השרים לבחון, תוך שנה, את היתרונות והחסרונות של רכב הנטען בחשמל מרשת החשמל ולהמליץ על מדיניות בתחום זה. בנוסף, בתוך 90 יום ייקבעו תמריצים כלכליים משמעותים לקידומם של דלקים חילופיים שאינם מיוצרים מנפט, ושל תחליפי סולר.

השר עזרא אמר במהלך הדיון בוועדת השרים כי מדי שנה מתים יותר מ-100 אנשים רק באזור גוש דן כתוצאה מזיהום האוויר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully