וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסימון עובד

תומר הדר

11.9.2007 / 9:06

כניסתו לתוקף של חוק סימון החלפים בלם את גניבות הרכב: ירידה של 29% לעומת אוגוסט 2006

מספר גניבות הרכב ירד בעשרות אחוזים מאז תחילת השנה - כך עולה מדו"ח נתוני גניבות הרכב באוגוסט שפירסמה משטרת ישראל. ביולי התעוררו 2,273 בעלי רכב בישראל וגילו שמכוניתם נעלמה.

לעומת זאת, בינואר השנה המצב היה גרוע משמעותית: 3,275 בעלי רכב נאלצו להתמודד עם העובדה שמכוניתם איננה. גם בהשוואה לנתוני 2006 ניכרת ירידה בכמות הגניבות: באוגוסט אשתקד נגנבו 3,202 מכוניות - כך שהמדובר בירידה של 29%.

מגמת הירידה במספר הגניבות הורגשה בעיקר ביולי. הסיבה לכך היא כניסתו לתוקף של חוק סימון החלפים. על פי החוק, בעלי עסקים שעוסקים בפירוק חלקי חילוף שלא לשם הרכבתם מחדש באותו רכב חייבים ברישום פרטים של כל חלק שפורק, כגון תאריך הפירוק, תוצר הרכב וצבע החלק.

כיום מפורקות חלק ניכר מהמכוניות שנגנבות בשטחי הרשות, וחלקי החילוף נמכרים לסוחרי חלפים שמוכרים אותם מחדש בשטחי ישראל. חוק סימון החלפים מונע את האפשרות למכור חלקי חילוף שפורקו ממכוניות גנובות.

מיולי האחרון אף הרחיבה יחידת אתגר את פעילותה: בנוסף לביצוע מרדפים ואכיפה נקודתית של גניבות רכב החלו שוטרי היחידה לפשוט על בתי עסק לממכר חלקי חילוף ומוסכים כדי לאתר חלקי חילוף בלתי מסומנים.

עוד עולה מהדו"ח שבכל המחוזות חלה השנה ירידה בכמות הגניבות, פרט למחוז ירושלים. הסיבה לעלייה בכמות הגניבות במחוז ירושלים, בשיעור של 7.4%, היא הסמיכות לשטחי הרשות המקילה על הגנבים בעת מעבר הגבול.

מיהם בעלי המכוניות שעדיין צריכים לחשוש בלילות? מנתוני הדו"ח עולה שמכוניות סובארו שגילן מעל ארבע שנים הן הנגנבות ביותר.

מתחילת השנה נגנבו 2,946 מכוניות מתוצרת סובארו; במקום השני נמצאת מיצובישי, שמתחילת השנה נגנבו 1,667 מכוניות מתוצרתה ובמקום השלישי מאזדה, ש-1,442 מכוניות מתוצרתה נגנבו מתחילת השנה.

מבין המכוניות החדישות שגילן מתחת לארבע שנים, מאזדה היא הנגנבת ביותר: 427 מאזדות נגנבו מתחילת השנה. במקום השני נמצאת יונדאי, ש-276 מכוניות מתוצרתה נגנבו בתקופה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully