וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אצל ב.מ.וו מדברים נקי

מסיבת העיתונאים של ב.מ.וו בתערוכת פרנקפורט גילתה לנו דבר אחד. העתיד יהיה נקי. מאוד נקי

התצוגה המרשימה שהכינה ב.מ.וו לבאי תערוכת פרנקפורט לא הפתיעה אותנו כמו גם הדיבורים האין סופיים על הפחתת הזיהום במכוניות החברה והדאגה לאיכות הסביבה. למרות זאת, כן הופתענו לנוכח ההצהרות לגבי מה שמצפה לנו מהחברה הבווארית בעתיד. חשיפת מתיחת הפנים לסדרה 6, המכונית שיותר מכל מאפיינת את מורשת ב.מ.וו, עמדה בצל הצהרות אלה.

X6 קונספט

את עיקר תשומת הלב משכה חשיפתה של ה-X6 קונספט, אשר העסיקה רבות את צלמי הריגול בחודשים האחרונים. למרות השימוש באות X שמאפיינת רכבי שטח ושביל, ב.מ.וו קובעים חד משמעית כי ה-X6 הוא רכב כביש לכל דבר. ה-X6 תמשיך את הרעיון שעומד סביב סדרה 6 ממנה היא שואבת את שמה. מדובר במכונית בתצורת קופה 4 דלתות שעל-פי ב.מ.וו תתהדר במאפיינים ספורטיביים טהורים. מנהלי החברה מאמינים כי ה-X6 תיפתח קטגוריה חדשה של כלי-רכב וכי יצרני הרכב בעולם ילכו בעקבותיה.

פרט לחידוש בתפישה, תצוייד ה'קופה-כאילו-שטח' במערכת הנעה כפולה 'X דרייב'. גם כאן מועבר המידע הטכנולוגי בקמצנות וכל שיש להם לספר הוא כי מדובר במערכת ההנעה הכפולה המתקדמת ביותר כיום וכי ייקח למתחרים זמן רב ליצור לה מתחרות.

ה-X6 הסדרתית תיחשף בקרוב ואם להאמין להצהרות, היא לא תהיה שונה בהרבה מהקונספט שכן מדובר כמעט על הדגם המוגמר. מי שכן תזכה לעיצוב מעט שונה היא ה-X6 היבריד שתגיע לאולמות התצוגה במהלך 2009 ותהיה אחת ממגוון המכוניות ההיברידיות העתידיות של החברה. ואל תחשבו שכאן נידבו מנהלי החברה פרטים מעבר לכך שלרשותה יעמודו מנוע בעירה ושני מנועים חשמליים אשר יגדילו משמעותית את טווח הנסיעה.

הכי נקי שאפשר

בימים אלה ממש נמצאת ב.מ.וו בעיצומו של השלב הראשון בתוכנית ה-Efficient Dynamics להפחתת זיהום האוויר במכוניותיה. מדובר בתוכנית תלת שלבית כשבסופה יעמוד מד הזיהום על 0.

נכון להיום זוכים כבר מספר דגמים להיכנס לרשימה הנקייה ועד לסוף השנה תכיל רשימה זאת 22 דגמים שיפלטו פחות מ-140 גק"מ של CO2. בהמשך לכך, נחשפה הקופה הקטנה 123D בעלת מנוע הדיזל בנפח 2.3 ליטר המפיק 204 כוחות סוס ומתהדר בצריכת דלק ממוצעת של קצת פחות מ-20 ק"מ לליטר.

השלב השני כאמור יהיה בדמותן של המכוניות ההיברידיות המתקדמות ובשלב הסופי יחליף המימן הנקי את הבנזין והדיזל המזהמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully