וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טריבו לסיאט ו-UP! לפולקסווגן

סיאט חושפת בתערוכת פרנקפורט את המשך הכוונה לרדת לשטח ופולקסווגן מתכווצת כדי לחסוך בדלק

בתערוכת ז'נבה שהתקיימה במרץ השנה, חשפו סיאט, המותג הצעיר והספורטיבי את האלתיאה פריטראק – מעין מיניוואן קטן, או קרוסאובר ליתר דיוק, אשר מסוגל לקחת את המשפחה אל שבילים רכים. כעת, חושף המותג הספרדי חיה אחרת לגמרי – טריבו (Tribu).

לדברי סיאט, הטריבו הוא רכב שטח אמיתי אשר מסוגל לטפל גם בתנאים טכניים בעייתיים ומורכבים מאוד. את הצידוק לכך הם מספקים עם מבנה קשיח מאוד, זה של הטיגואן של פולקסווגן שנחשף גם הוא בתערוכה, מערכת הנעה מתקדמת לכל ארבעת הגלגלים, מהסוג שיודע לשמור כל העת על אחיזה אופטימלית בצמיגים ואפילו מתלי שטח מיוחדים המורכבים מזוג קוילאוברים (בולמי זעזועים משולבים עם קפיצים) על כל גלגל! כך שלטריבו יש בסה"כ, שמונה בולמי זעזועים. אלו גם ניתנים לכוונון מלא מתוך הרכב, גם אוטומטית בהתאם למצע עליו חולף הטריבו.

כמקובל במכוניות קונספט, גם סיאט לא חסכו מאום מעיצובו החיצוני. הטריבו גדול וגבוה ממה שניתן לשער והוא גם נראה תוקפני במיוחד הודות לחזית החדשה. מעצב הטריבו עמו שוחחנו מספר כי אמנם הרכב נראה קיצוני מדי ביחס לדגם הייצור, אך הוא לא רחוק ממנו בהרבה וכי החזית החדשה שמפארת את הטריבו, תהיה בעתיד הקרוב החזית הבאה של דגמי סיאט בכללותם, לרבות יחידות התאורה המרהיבות.

את המראה החיצוני מסכמים חישוקי 20 אינטש ענקיים שעליהם הולבשו צמיגים במידות של 255/50. תא הנוסעים שלו נראה מהפכני בדיוק כמו עיצובו החיצוני. אמנם יש לו רק 2 דלתות, אבל הוא מיועד ל-4 נוסעים היושבים כולם במושבי ספורט דקיקים. במקום לוח המחוונים המוכר והוותיק, הטריבו קיבל 4 מסכים. באחד מקבל הנהג תצוגה על מהירות הנסיעה ומד הסל"ד ובאחרים משתנה התצוגה בהתאם לאופי הנהיגה והשטח בו נוסעים – נתונים כמו מידת אחיזה בצמיגים, מרחק מהקרקע, מצלמות לחזית ולאחור ועוד.

יותר פרקטיקה בפולקסווגן

לא הרחק מביתן סיאט נמצא כצפוי ביתן פולקסווגן ואותו ממלאים כל דגמי פולקסווגן באשר הם. אולם, החידושים העיקריים נוגעים לגרסה מוארכת של הקאדי לייף ולמכונית קונספט חדשה וזעירה שתשמור על הסביבה.

הקאדי המוארך עונה לשם – קאדי מאקסי לייף והוא לדברי פולקסווגן יוצר נישה חדשה בין הקאדי המוכר לבין הטרנספורטר. המאקסי נמתח לאורך של 488 ס"מ (47 יותר מהקאדי הרגיל) ובסיס גלגליו הוארך ב-32 ס"מ. כל זאת במטרה להשחיל לתוכו שורת מושבים שלישית ועדיין לאפשר נפח הטענה מכובד של 380 ליטר כאשר כל המושבים בשימוש. נפח ההטענה המקסימלי עומד על 1,350 ליטר.

בחזיתו של המאקסי שוכן מנוע ה-2.0 ליטר TDI של פולקסווגן אשר מפיק 140 כ"ס, ואליו מצטרפים גם מנוע ה-1.9 ליטר TDI עם 104 כ"ס ואף מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר עם 103 כ"ס. מפולקסווגן ישראל נמסר כי המאקסי יגיע אלינו עם אחד ממנועי הדיזל וישווק בעיקר לשוק המוניות.

אחות לנו קטנה...

החידוש ה"גדול" של פולקסווגן היה דווקא קטן מאוד – מדובר במכונית זעירה, אורכה 345 ס"מ בלבד, היא מיועדת ל-4 נוסעים ויש לה מנוע אחורי. נשמע לכם מוכר מדי? נכון, פולקסווגן מצהירים כי דווקא החיפושית המקורית שמשה כבסיס רעיוני לתכנון מכונית הקונספט העתידנית.

בחזיתה, או יותר נכון, באחוריה ניתן להתקין מנועים בעלי 2 או 3 צילינדרים אשר אמורים להספיק לקטנה הזו להתנהל בעיר או מחוצה לה עם 4 מבוגרים בתוכה. המנוע הזעיר הותקן במקום שאמור היה להיות תא המטען (בדומה לסמארט) והוא יניע את הגלגלים האחוריים.

המרחב הפנימי שכאמור צריך להספיק לארבעה, הושג על ידי דחיקת בתי הגלגלים רחוק ככל הניתן בגוף הרכב. פולקסווגן מצהירים כי אם וכאשר תגיע המכונית החסכונית לייצור, היא צפויה גם להיות מהנה לנהיגה.

העיצוב החיצוני וגם הפנימי לא דומים לאף דגם מוכר של החברה ולכן הספקות בנוגע להגעתה לייצור סדרתי. וולטר דה-סילבה, המעצב הראשי של פולקסווגן מוסר כי עיצוב שכזה מהווה חידוש משמעותי עבור פולקסווגן ולכן אנו עשויים לראות כדוגמתו בעתיד גם בדגמים אחרים. גם כאן, צגים החליפו את המחוונים המסורתיים והם יספקו את האינפורמציה לנהג כמו מהירות, סל"ד, מידת המזהמים הנפלטים מהרכב וכדומה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully