וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנרגיה קינטיק

ירון אדרי

13.9.2007 / 12:47

אולם התצוגה של פורד חשף אותנו לכמה מהדגמים החשובים של החברה לשוק העולמי וגם לשוק הישראלי

המילה 'קינטיק' נשמעה עשרות פעמים באולם בו חשפה פורד את מכוניותיה לעתיד הקרוב. הכוונה הייתה כמובן לשפת העיצוב הנוכחית שמאפיינת את מכוניות החברה, ה-S מקס והמונדאו. את השפה הקינטית ניצלה פורד למתיחת הפנים המקיפה שקיבלה הפוקוס שדומה כעת מאוד לאחות הגדולה. יחד עם השינוי החיצוני, עברה הפוקוס רענון בתא הנוסעים שכלל בעיקר את החלפת הדיפון והחומרים לכאלה איכותיים יותר.

חידוש נוסף יבוא מכיוון תא המנוע. הפוקוס מתכבדת להיות המכונית הראשונה של פורד שתעשה שימוש בגיר רובוטי כפול מצמדים. תיבת ה'פאוורשיפט' החדשה תשודך בתחילה למנוע הדיזל 2.0 TDCi שיצרוך בזכותה 10% פחות מהנוזל השמנוני.

לצידה של הפוקוס מתוחת הפנים, עמדה הפוקוס 'אקונטיק'. דגם זה יהווה את גרסת הביניים שבין הפוקוס הרגילה לפוקוס ביואתאנול בכל הקשור לשמירה על איכות הסביבה. בעזרת הפחתת ההתנגדות האווירודינמית, שינוי ביחסי ההעברה של ההילוכים, התאמת צמיגים נמוכי התנגדות ועוד, הצליחו מהנדסי החברה להפחית מהעומס המופעל על המנוע. התוצאה נמצאת כמובן בכיס ובאוויר. צריכת הדלק של מנוע ה-1.6 TDCi עומדת על 23 ק"מ לליטר ופליטת ה-CO2 על 115 גק"מ.

מתיחת הפנים תכלול כאמור את כל גרסאות הפוקוס, כולל גרסת ה-ST הקרבית והיא צפויה להגיע אל אולמות התצוגה, כולל אלו שבישראל (כמובן ללא האקונטיק וללא ה-ST), כבר בתחילת 2008. פורד מוסיפים כי לקראת חודש מרץ יוצגו גרסאות הסטיישן והקופה-קבריולה CC.

דה-וורב

המכונית שאתם רואים לפניכם אמנם עונה לשם 'וורב קונספט', אולם היא לא אחרת מאשר הפורד פיאסטה הבאה שעתידה לפגוש את השוק בתחילת 2008. בשונה מהפוקוס והקוגה שתחילת שיווקן צפוי לאותו מועד, כאן מעדיפים קברניטי החברה להישאר עם גרסת הקונספט ולא להגיע עם הגרסה הסופית. לדבריהם, דעת הקהל חשובה להם בכדי להחליט על העיצוב הסופי.

מה שבטוח לא יגיע לייצור, בחלקו לפחות, הוא עיצוב תא הנוסעים שזכה לקבל סגנון מיוחד – סלולארי. לדברי ניקו וידקוביץ, מנהל עיצוב הפנים של פורד, הוורב מיועדת לדור הצעיר, זה שנולד עם טלפון נייד ביד. במרכז הקונסולה הראשית ניצב לו מסך גדול ומתחתיו כפתורי תפעול מערכות הרכב השונות. במבט ראשון (וגם בשני), נראית הקונסולה כמו טלפון מודרני גדול מימדים ועל-פי וידקוביץ, רבים ממאפייני העיצוב יגיעו למכוניות פורד בעתיד.

על עיצוב הסופר-מיני הבאה הופקדו שלוחות העיצוב של פורד באנגליה וגרמניה. האחריות שהוטלה על הצוותים לא היתה קלה היות ומכונית זאת עתידה להיות הבסיס לגרסה האירופאית, האסייתית והצפון אמריקנית של החברה. לכשתצא לשוק, עתידה הפיאסטה לעלות גם לישראל.

ביו פורד

כפי שהבטיחה וסיפרה לעולם ערב התערוכה, הגיעה פורד לפרנקפורט עם משפחת מכוניות הביואתנול המורחבת. הכמיהה לתחליפי דלק אינה חדשה לפורד וכבר בשנת 1916 חזה מייסד החברה הנרי פורד את סוף עידן הנפט כשהחל בתכנון המודל T אתנול.

בביתן הירוק של פורד ניתן היה לראות את המונדיאו, ה-C מקס וה-S מקס המונעות בדלק הצמחים. פליטת ה-CO2 של מכוניות אלה יורדת מרף 100 הגק"מ והן כבר נמכרות בעיקר ברחבי האי הבריטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully