וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטורבו של וולוו עולה כיתה

ירון אדרי

16.9.2007 / 12:52

ה-S80 וה-C30 של וולוו מקבלות חיזוק חיובי בכוח ובמראה, הרבה תודות לסדנת 'הייקו ספורטיב' הגרמנית

כמו מרביתן של יצרניות הרכב, גם וולוו הציגה בתערוכת פרנקפורט מכוניות חסכוניות ונקיות. זה לא מפריע לה לתכנן מכוניות קצת יותר כוחניות בעבור תערוכה אחרת – SEMA שתיערך בלאס-וגאס החל מה-30 לאוקטובר. יחד עם סדנת 'הייקו ספורטיב' הגרמנית, רצו לבדוק בוולוו את גבול מעטפת השיפורים עבור ה-S80 וה-C30 והרי התוצאה.

כבר במבט ראשון שמים לב לצבע המיוחד אותו עוטה ה-S80. את אפקט האלומיניום המטאלי, מקבלת המכונית לאחר שבועיים של עבודה במהלכה היא נצבעת בשבע שכבות מהצבע המיוחד. בהייקו מציינים את חשיבותו של תהליך הצביעה מכיוון שבסופו לא ניתן יהיה לבצע תיקונים. כמתבקש, עוד בטרם הצביעה, נוספו למכונית הסאלון אלמנטים אווירודינמיים להגברת נוכחותה. ואם מבחוץ הכל כסוף ומבריק, מבפנים שולט הצבע הכחול של יריעות העור.

בתחום האון נמצא מנוע ה-T6 המוכר של החברה שעבר מספר שינויים בכדי להתאימו לתקן E85 בעזרתו הוא יזלול ביאתנול ידידותי לסביבה. דף הנתונים מלמד על 350 כוחות סוס ב-5,500 סל"ד ו-56.1 קג"מ בטווח שבין 1,500 ל-4,000 סל"ד. ואיך זה מתבטא בתנועה? 5.8 שניות יהיה זמן התאוצה ל-100 קמ"ש אלא שכל זה עדיין אינו סופי היות ותוכנת ניהול המנוע עדיין אינה גמורה.

תחום נוסף בו לא נאמרה המילה האחרונה הוא המתלים. בסדנה הגרמנית עובדים בקצב על פיתוח מערכת מתלים ספורטיבית חדשה שתעזור ל-S80 כפולת ההנעה לצלוח בהצלחה כבישים מפותלים. כבר כעת יודעים לספר כי המתלים החדשים ינמיכו את המכונית ב-40 מ"מ שגם יקנו לה מראה קרבי יותר, בייחוד עם חישוקי ה-20 אינטש וצמיגים במידה 255/30.

לגלוש על C30

למגוון הגרסאות לה זכתה ה-C30 מיום הולדתה, מתווספת הגרסה הבאה. כמו האחות הגדולה, גם כאן נעשתה הבחירה במנוע טורבו אלא שזה נשאר נאמן לבנזין. ל-T5 שמניע את ה-C30 יש 300 כוחות סוס ו-42.8 קג"מ אשר מספיקים לה בכדי להאיץ תוך 5.4 שניות ל-100 קמ"ש. חובבי הפיתולים ישמחו לשמוע על מערכת מתלים ספורטיבית שגם מנמיכה את המרכב ב-40 מ"מ ועל חישוקי 19 אינטש וצמיגים במידה 235/35.

חיצונית, קיבלה ה-C30 קיט אווירודינמי סולידי הכולל חצאיות צד ותוספות לפגושים. כאן בחרו בהייקו שלא "להשתגע" עם צביעה חללית והצבע הלבן הסטנדרטי נותר על כנו. מה שכן עשו בסדנה, הוסיפו למכונית נגיעות צבע כתומות בסגנון הגולשים על מנת לשוות לה אופי צעיר וקליל. צבע כתום זהה ממשיך גם אל יריעות העור שבתא הנוסעים.

בניגוד ל-S80 שמוגדרת עדיין כדגם קונספט, ה-C30 על כל התוספות שלה כבר בשלות לצאת לשוק. אנשי הסדנה מודיעים כי קיט העיצוב ניתן לקנייה והרכבה בכל אחת מהמכוניות שכבר נרכשו אולם את שיפורי המנוע יוכלו להשיג מין הסתם רק רוכשי גרסת העל.

לא מזמן הודיעה וולוו על הפסקת פעילות החטיבה הספורטיבית שלה ונראה היה כי החברה החליטה להסכים עם התדמית המבוגרת שלה. אחרי שהראתה החברה כי יש ברשותה המענה לאיכות הסביבה, היא מראה כי גם הרוח הצעירה נושבת במפרשיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully