וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרארי: ניצחון גם על המסלול

ירון אדרי

16.9.2007 / 16:27

ניצחון מרשים לקבוצת פרארי בגרנד-פרי הבלגי. רייקונן מסיים ראשון ומאסה שני. אלונסו במקום השלישי והמילטון רביעי

לאחר הניצחון הסוחף בשבוע שעבר במסלול מונזה האיטלקי, הגיעה קבוצת מקלארן-מרצדס אל הגרנד-פרי הבלגי בספא כשהיא נושאת על גבה עונש קשה. להזכירכם, בשבוע החולף נגזר דינה של הקבוצה בפרשת הריגול מול קבוצת פרארי. לאחר חודשים רבים של ספוקלציות, קבעו משפטני ה-FIA כי הקבוצה הבריטית עשתה שימוש שלא כדין במידע אליו היא נחשפה ועל כן נמצאה אשמה. על-פי גזר הדין, בוטלה השתתפותה של הקבוצה באליפות היצרנים וכמו כן עליה לשלם קנס כספי של 100 מיליון דולר.

כשהם מנסים להשאיר בצד את רוע הגזירה, התייצבו נהגי הקבוצה פרננדו אלונסו ולואיס המילטון למירוץ כשהם ממוקמים במקומות 3 ו-4 על רחבת הזינוק. לפניהם התייצבו צמד הפרארי כשקימי רייקונן בעמדת הפול פוזישן ופליפה מאסה שני. למרות זינוק מהוסס, הצליחו נהגי פרארי לשמור על מקומם תוך שהם מנצלים קרב עיקש בין אלונסו להמילטון שנמשך מהזינוק ועד לפניית האו-רוז' המפורסמת בסופה היתה ידו של אלונסו על העליונה.

מיקומם של ארבעת המובילים נותר ללא שינוי לאורך כל המירוץ בו לא נרשמו אירועים חריגים. עבור רייקונן, מדובר בהישג לא מבוטל לאחר שקבע ניצחון שלישי ברציפות במסלול זה.

מאחור, הצליח ניק היידפלד (ב.מ.וו) לשפר את מיקומו ביחס לזינוק בכדי לסיים במקום החמישי על חשבונו של ניקו רוזברג הצעיר (וויליאמס). מארק וובר (רד-בול) הגיע במקום השביעי. קרבות נהיגה עיקשים נרשמו על המקום השמיני בין נהג הרנו, הייקי קובאליינן, לרוברט קוביצה מב.מ.וו שלמרות עקיפה אמיצה, סיים לבסוף ללא נקודות במקום התשיעי.

שלושה מירוצים נותרו עד סוף העונה ונראה כי צפוי לנו סיום מותח מתמיד כשארבעת הנהגים המובילים רואים לנגד עינהם רק מטרה אחת. המילטון עדיין מוביל את טבלת הניקוד כשהפער בינו לבין אלונסו צומצם ל-2 נקודות בלבד.

המירוץ הבא יערך ביפן במסלול פוג'י אשר אינו מוכר לנהגים כך שקשה לצפות למי יהיה היתרון.

טבלאות הדירוג

אליפות הנהגים:
1. לואיס המילטון 97 נק'
2. פרננדו אלונסו 95 נק'
3. קימי רייקונן 84 נק'
4. פליפה מאסה 77 נק'
5. ניק היידפלד 56 נק'
6. רוברט קוביצה 33 נק'

אליפות היצרנים:
1. פרארי 161 נק'
2. ב.מ.וו 90 נק'
3. רנו 39 נק'
4. וויליאמס 28 נק'
5. רד-בול 18 נק'

  • עוד באותו נושא:
  • פורמולה 1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully