וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100% טבעי

ירון אדרי

16.9.2007 / 18:43

לא רק הבנזין והסולר מפנים מקומם לביוטכנולוגיה. הכירו את את ה'ביופאבריק', הבד הביולוגי החדש של מאזדה

על מנועי ביודיזל וביואתנול (או בקיצור ביופלקס) שמענו רבות בחודשים האחרונים. אם ננסה לפשט את תפקידם, נגלה כי בסך הכל מדובר על תחליף ביולוגי נקי לאותו נוזל יקר ומזהם. את מאזדה, תחום מנועי הביו פחות מעסיק והיא מתמקדת יותר במנועי מימן. למרות זאת, היצרנית מיפן אינה פוסלת לחלוטין את טכנולוגית הצמחים ורותמת אותה לתחום אחר לגמרי – ייצרו בדים.

ה'ביופאבריק', כפי שמכנה מאזדה את הבד החדש, עשוי מחומצות חלב אשר ניתן למצוא בעולם הצומח. בעזרת תהליך הפקה מיוחד, הופכות החומצות לסיבים מהם אורגים את יריעות הבד. הסיבים הביולוגיים מחליפים למעשה את הסיבים הסינטטיים העשויים מנפט בהם נעשה שימוש כיום וכך למעשה מפחיתים את התלות בו.

פרט לאיכות הסביבה, עומדות לרשות הבדים החדשים תכונות נוספות. במאזדה טוענים כי עמידותם בפני בלאי הינה גבוהה יותר ביחס לבד הרגיל וכי עמידותם בקרינת השמש גבוהה גם היא. תכונה נוספת היא העמידות בפני חום ואש, אשר תמנע התפשטות מהירה במקרה של התלקחות בתא הנוסעים.

כאן המקום לציין כי הביופאבריק אינו לבד. בשנת 2006 הציגה מאזדה את הביופלסטיק, תחליף ביולוגי לפלסטיק, ושני החומרים יהיו אחראים להרכבת תא הנוסעים של הפרמאסי 'היבריד-מימן' שתוצג בחודש הבא בתערוכת טוקיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully