וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת הגרמניות

יואב קווה

18.9.2007 / 11:56

עם ה-A4 החדשה תנסה אודי להמשיך ולנגוס בשוק מכוניות היוקרה, בעיקר על חשבונה של ב.מ.וו סדרה 3

מהנדסי אודי הזיזו קדימה את הסרן הקדמי של A4 החדשה ב-15.4 ס"מ. למה זה צריך לעניין אותנו? ככל שהגלגלים הקדמיים קרובים יותר לקצה הקדמי של המכונית - כך התנהגות הכביש של המכונית חדה יותר. בכל שינוי כיוון צריכה שלדת המכונית להתמודד עם משקולת קטנה יותר שמונחת מעבר לסרן הקדמי (סרח עודף קדמי), חלוקת המשקל בין הגלגלים הקדמיים לאחוריים מאוזנת יותר, והכל מתבטא גם בעיצוב שנהפך לדינמי וספורטיבי יותר.

ושום דבר לא מקרי. אודי רוצה לעקוף את ב.מ.וו וכדי לעקוף את ב.מ.וו היא צריכה להתגבר על מלכת המכירות - סדרה 3, שידועה בהתנהגות כביש חדה וספורטיבית. ב-2006 יוצרו באירופה 459 אלף מכוניות ב.מ.וו סדרה 3 - לעומת 241 אלף אודי A4. אבל התנהגות כביש היא לא הכל בחיים. צריך גם תמורה לכסף. הדור הרביעי והחדש של אודי A4 ארוך יותר מהדור השלישי ב-12 ס"מ ורחב ממנו ב-5 ס"מ.

בסיס הגלגלים - המרחק בין הסרן הקדמי לאחורי, שתוחם את החלל שמוקצה לנהג ולנוסעים - הוארך ב-16.8 ס"מ. A4 החדשה משתרעת מפגוש לפגוש לאורך של 470 ס"מ - לעומת 452 ס"מ לב.מ.וו סדרה 3. A4 נשענת על רכיבים של A5 קופה. גם העיצוב שואב אלמנטים מדגם הקופה החדש. הוא יותר עוצמתי וכוחני מהדגם היוצא, אבל עדיין משדר איפוק ואלגנטיות אופיינית לאודי.

השיווק באירופה יתחיל בנובמבר. המחיר לגרסה הבסיסית, 1.8 ליטר בנזין טורבו, הוא 26 אלף יורו. המכירות של המכונית בישראל יתחילו ברבעון הראשון של 2008. הדגם הבסיסי של ה-A4 צפוי להימכר בישראל תמורת 270 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully