וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: תוגבל תנועת המשאיות

תומר הדר

19.9.2007 / 14:29

מערך תכנון חדש יצמצם את מספר המשאיות הריקות הנוסעות בכבישים במטרה להפחית את העומס ואת זיהום האוויר

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ומועצת המובילים יקימו מערך לתכנון, תיאום ובקרת תנועה במשק ההובלה בישראל. המערך יפקח על תנועת משאיות בכבישי הארץ.

אין עוררין על כך שמשאיות מהוות חלק פעיל ובלתי נפרד מכלכלת ישראל. אך בעיני רבים משאיות אינן רק אמצעי להובלת סחורות, אלא גם גורם המאט את התנועה, יוצר זיהום אוויר מוגבר וכפי שנוכחנו בעת האחרונה, תאונת דרכים בה מעורבת משאית גובה לעתים חיי אדם.

תכליתו של המערך היא לצמצם את מספר המשאיות הנוסעות בכבישי ישראל כשהן ריקות ממטען. על פי הערכת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, נוסעות כ-40%-30% מן המשאיות בכבישי הארץ כשהן ריקות. הדבר מגביר את זיהום האוויר והעומס על צירי התחבורה בישראל.

מטרת המערך היא ליצור מרכז תיאום בין חברות ההובלה על מנת להביא לצמצום של כמות נסיעות הסרק לכ-15% מתוך כלל הנסיעות של משאיות בישראל.

ליאור כרמל, מנהל ההקמה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מדגיש את העלייה במעורבותן של משאיות בתאונות דרכים קטלניות: "בשנים 2006-2004 נהרגו 114 בני אדם בתאונות דרכים בהן היתה מעורבת משאית כבדה. בשנת 2007 התרחשו עד כה 424 תאונות בהן היו מעורבות משאיות, מתוכן 33 היו תאונות קטלניות. הקמת המערך תכלול גם הגברה של האכיפה על משאיות כבדות וקיום הכשרות לנהגי משאיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully