וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דור שמיני לאגדה

רני פלג

20.9.2007 / 9:24

טויוטה מציגה גרסה חדשה לנפיל השטח לנד קרוזר, עם תוספת סנטימטרים, בטיחות, אלקטרוניקה, פאר והדר. בקיצור, לרוץ ולמלא לוטו

השם לנד קרוזר תמיד היה מסוגל לייצר כמויות של ריר ניגר מפיותיהם של מורעלי שטח. גם לאחר כמה שנים בהן ה-SUV הנמכר ביותר בישראל מגיע עם השם המיתולוגי, עדיין מביני דבר ממשיכים למלמל בלחש את השם המפורש, מקווים אי פעם לממש את הפנטזיה ולהפוך לבעלים של רכב השטח הנדיר במקומותינו. כעת מציגה טויוטה את הדור הבא, מחליף ללנד קרוזר 100 – הדור הנוכחי לאגדה.

דור שמיני של לנד קרוזר הוא סיבה די מרשימה למסיבה. קדמו לו אבי השושלת 40, אחריו באו 50, 60, 70 ו-80, מהם התפצל 90 (המוכר אצלנו כפראדו) ולבסוף 100. לדברי אנשי טויוטה, הדגם החדש ממשיך לדבוק בערכים של קודמיו ובוחר באותה תצורה, כדי לתת ללקוחות טויוטה בדיוק מה שהם רוצים וצריכים. בתרגום מיפנית שיווקית לעברית נפוצה, נסביר כי בניגוד למתחריו באזור היוקרתי של רכבי השטח (ריינג' רובר, מרצדס GL), לנד קרוזר ממשיך להיות בעליה הגאה של שלדת סולם נפרדת מהמרכב וכמובן יכולת שטח אמיתי ובלתי מבוטלת.

תוספת בכל תחום

כיאה לכלי רכב הנמצא בפסגת עולם השטח גם האגדה צמחה וכעת חסרים רק 5 סנטימטר כדי לרשום 5 מטרים באורך, בסיס הגלגלים הוא 2.85 מטרים, והרוחב הוא כמעט 2 מטרים. שני מנועי V8 יניעו את הנפיל, לגרסת הדיזל נפח 4.5 ליטרים ומומנט פנטסטי של 66 קג"מ. לגרסת הבנזין נפח 4.7 ליטרים, 288 סוסים ומומנט (שנראה זעום ליד אחותה) של 45 קג"מ.

כיאה לאגדת שטח, יש ללנד קרוזר כמה שפנים לשלוף מהכובע הגדול. בקרת ירידה במורד כבר מזמן אינה חידוש, אז הצעד הבא הוא בקרת זחילת סלעים, אשר שולטת בבלמים ובמצערת גם בעליה ומותירה בידי הנהג את ההגה בלבד (מעניין מתי יותקן רדאר שייקח מאיתנו את התענוג). מערכת מתלים מתוחכמת מתאמת בין גובה ארבעת המתלים ומערכת מתלים "קינטיק" (לראשונה בכלי רכב סדרתי) מאפשרת שליטה אקטיבית במוטות הפיתול. עוד יש לנפיל מערכת ABS המותאמת גם לשטח ו-14 כריות אוויר. הנפיל יוצג בתערוכת סנט פטרבורג בסוף אוקטובר ויימכר באירופה החל מחודש דצמבר, מה שמותיר לנו כמה חודשים להשקיע במפעל הפיס.

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully