וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקרב סדרתי

ירון אדרי

24.9.2007 / 16:05

פיאט החלה לשווק באירופה את הגרנדה פונטו אבארת'. האם 155 כוחות סוס מספיקים אל מול היריבה המושבעת?

בשנת 1949 הקים קארלו אבארת' את הסדנה הנושאת את שמו. עם השנים, נקשר שמו ללא מעט יצירות מוטוריות איטלקיות וכמו שאותן יצירות נבלעו על-ידי קבוצת פיאט, כך גם הסדנה שלו. כשהם מודעים היטב לשם שהפך למותג, החליטה פיאט לקרוא לחטיבת הספורט והביצועים שלה בשם המוערך.

הסנונית הראשונה בעידן החדש היא הגרנדה פונטו שחרכה את מסלולי הראלי כבר ב-2006. ההצלחה הרבה לה נחלה מכונית המירוץ, האיצה את פיאט להציג את הדגם הסדרתי למכונית הסופר מיני, שנחשפה לבסוף בתערוכת ז'נבה בחודש מרץ האחרון. שבעה חודשים מאוחר יותר, מודיעה פיאט כי הגיע הזמן לקצור את הפירות ובימים אלה ממש מתחיל שיווק הגרנדה פונטו אבארת' באירופה.

כפי שסיפרנו לכם בעבר, הגרנדה פונטו עושה שימוש במנוע הטורבו 1.4 מולטיג'ט אשר מפיק בגרסה זאת 155 כוחות סוס ו-21 קג"מ. כפתור קטן העונה לשם בוסט יאפשר לנהג לסחוט מהמנוע עוד 2 קג"מים נוספים. נתונים אלה אמנם מציבים את הגרנדה פונטו אבארת' בקטגורית הסופר מיני החמות, אולם עם קצת יותר מ-8 שניות ל-100 קמ"ש ו-200 וקצת קמ"ש מירביים, זה לא מספיק. כאן נכנסת לתמונה מכונית הקונספט SS שהוצגה בחודש שעבר בתערוכת פרנקפורט שם עומד כוח המנוע על 180 סוסים.

המתחרה הישירה של האבארת' היא ה-207GT של פיג'ו שנמכרת מזה מספר חודשים באירופה. ה-GT עושה שימוש במנוע טורבו בנפח 1.6 אשר מפיק 150 כוחות סוס או 175 כוחות סוס בגרסת ה-GTi המחוזקת. האם הפרש של 5 כוחות סוס לטובת האיטלקיה מספיקים לה בכדי לשלוט בשוק האירופי? את זה ימים יגידו.

  • עוד באותו נושא:
  • פיאט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully