וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 כוכבים בלבד ל-i30

ירון אדרי

26.9.2007 / 17:15

4 כוכבי בטיחות בלבד ליונדאי i30 החדשה במבחני הריסוק של ה-Euro NCAP. פורד מונדאו עם 5 כוכבים

מבחני הריסוק האחרונים של ה-Euro NCAP מביאים עימם שתי בשורות לשוק הישראלי, האחת טובה והשנייה טובה פחות. מדובר בשתיים מהמכוניות החשובות ביותר בשוק הישראלי, כל אחת בסגמנט אליה היא משתייכת, ששיווקם רק החל לאחרונה – פורד מונדאו ויונדאי i30. מבחני ריסוק נערכו גם לצמד המכוניות מבית פולקסווגן, הקאדי והטיגואן.

בסעיף ההגנה על הנוסעים, השיגה המונדאו את מירב הכוכבים – 5. המשפחתית הגדולה של פורד מצויידת ב-7 כריות אוויר אשר שמרו היטב על הנהג והנוסע הן בפגיעת חזית והן בפגיעת צד. ראויה לציון היא כרית האוויר לברכי הנהג אשר מנעה כמעט לחלוטין פגיעה קשה. כל דגמי המונדיאו מהדגם החדש אשר נמכרים בישראל, מצויידים ב-7 כריות אוויר. מבחן ההגנה על ילדים העניק למונדאו 4 כוכבים מתוך 5 אפשריים.

הולכי הרגל שעתידים לפגוש שלא מרצונם בחזית של המונדאו, ישמחו לגלות כי הפגוש הקדמי זכה למירב הנקודות. כך גם מכסה המנוע אשר יספוג את מרבית העוצמה בפגיעה עם ילדים. אולם, מכסה המנוע מהווה סכנה למבוגרים אשר חשופים לפגיעת ראש קשה. הציון הסופי בסעיף זה מעמיד את המונדאו עם 2 כוכבים מתוך 4.

אכזבה ל-i30

המכונית הכל חדשה של יונדאי, ה-i30, לא יצאה מהמבחן כשידה על העליונה. 4 כוכבים בלבד ניתנו ליונדאי בהגנה על יושבי הרכב ו-3 כוכבים בהגנה על ילדים. ציון זה מעמיד את ה-i30 הרחק מהמתחרות הישירות, חלקן אפילו מדור קודם, אשר זכו לציונים טובים יותר. חלקה של ההפתעה נובע מההשוואה לאחות התאומה קאיה סיד, אשר השיגה את מירב הכוכבים.

סעיף ההגנה על הולכי רגל מציב את ה-i30 יחד עם המונדאו כשגם היא משיגה 2 כוכבים אולם שקלול הנקודות מלמד כי היא קיבלה רק 14 נקודות מתוך 36 אפשריות (18 נקודות למונדאו). על חשיבותה של המכונית החדשה לעתיד יונדאי בשוק האירופאי כבר סיפרנו לכם וכעת נותר לראות עם מבחן הריסוק ישפיע על מכירתה.

הצמד של פולקסווגן

בעבר הלא רחוק, המילה בטיחות היתה שניה לשם פולקסווגן. מאז, הצטמצם הפער בין יצרניות הרכב אשר רואות לנגד עניהם את החשיבות לשלום הנוסעים וכמובן, לשלום תזרים המזומנים. ראשונה להיבחן היא הקאדי המסחרית, אשר השיגה 4 כוכבים בסעיף ההגנה על הנוסעים. השוואה אל מתחרותיה הישירות כמו הברלינגו של סיטרואן, מציבות את הקאדי בראש הרשימה. המכונית נמצאה גם כבטחה יחסית לשלומם של הילדים היושבים בה עם ציון של 3 כוכבים. כמו שאר הנבחנות האחרונות, גם הקאדי השיגה רק 2 כוכבים בהגנה על הולכי רגל.

הטיגואן, האח הקטן והמדובר של הטוארג, מצליח גם הוא להיכנס אל הקומה העליונה עם 5 כוכבי בטיחות בהגנה על הנוסעים ו-4 בהגנה על ילדים. 2 נקודות בהגנה על הולכי רגל משלימות את תוצאות המבחן שמלמד כי הטיגואן הוא אחד מהדגמים הבטוחי בסגמנט אליו הוא שייך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully