וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי GM חוזרים לעבוד

אשר שכטר

26.9.2007 / 17:33

השביתה משתלמת: עובדי ג'נרל מוטורס הגיעו להסכם זמני עם הנהלת החברה - יומיים לאחר שפתחו בשביתה כללית

עובדיה של ענקית הרכב ג'נרל מוטורס הודיעו היום כי הגיעו להסכם זמני על חזרה לעבודה עם הנהלת החברה. זאת, יומיים לאחר ש-73 אלף עובדיה של יצרנית המכוניות הגדולה ביותר בעולם פתחו בשביתה כללית, ביותר מ-80 מפעלים ברחבי ארה"ב - לראשונה מזה 37 שנים.

איגוד עובדי הרכב (UAW), שניהל את המשא ומתן עם הנהלת GM בשם עובדי החברה, דיווח כי הצליח להגיע להסכמה עם הנהלת החברה על חוזה עבודה חדש. זאת, לאחר שבימים האחרונים נקלע המו"מ בין הצדדים למבוי סתום, בשל מחלוקת בנושא הביטוח הפנסיוני של העובדים בארה"ב.

ההסכם שהושג הוא זמני בלבד, עד שיאושר על ידי חברי האיגוד, אולם חזרתם של העובדים לעבודה צפויה להיות מיידית.

נשיא האיגוד, רון גטלפינגר, סירב למסור פרטים על תוכנו של ההסכם החדש, אך ציין כי הוא כולל הסדר חסר תקדים בנושא ביטוח הבריאות של העובדים. לפי ההסכם יועבר הביטוח לאחריותה של קרן נאמנות, המשויכת לאיגוד בשם VEBA.

גטלפינגר הוסיף כי לאחר השלמת המו"מ של עובדי ג'נרל מוטורס, יפנה האיגוד את תשומת לבו למאבקם של עובדי יצרניות הרכב פורד מוטור וקרייזלר, אשר דורשים גם הם בימים אלה הסכמי עבודה חדשים.

ביום שני פתחו 73 עובדיה של ג'נרל מוטורס בארה"ב בשביתה כללית בשל כשלון המגעים. השביתה היתה השביתה הראשונה של עובדי GM בארה"ב מאז שנת 1998, והשביתה הכללית הראשונה של כל עובדי החברה בארה"ב מאז 1970.

השביתה של שנת 1998 עלתה בסופו של דבר ל-GM כ-2 מיליארד דולר - וגרמה לירידה ניכרת בנתח השוק של GM, ירידה שממנה החברה לא התאוששה לגמרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully