וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רואווה לישראל תחת מותג סנגיונג

תומר הדר

30.9.2007 / 9:44

שני דגמי מכוניות של רובר המיוצרים בסין ייובאו לישראל החל ב-2009; ישווקו תחת המותג סנגיונג

רובר 75 ורובר 45, ששיווקן בישראל הופסק ב-2005, עם התמוטטות קבוצת רובר הבריטית, ישובו אל אולמות התצוגה ב-2009 ביבוא חברת טלקאר. הפעם הן ייוצרו בסין, ועל חרטומיהן יתנוסס סמל החברה הקוריאנית סנגיונג (Ssangyong).

כיצד ייתכן שמכונית סינית, בריטית לשעבר, הנושאת סמל של חברה קוריאנית, תימכר באולם תצוגה ישראלי? רובר הבריטית, שהחלה לייצר מכוניות עוד בראשית המאה ה-20, נקלעה לקשיים כלכליים והתמוטטה באפריל 2005.

שתי חברות סיניות, ננג'ינג אוטומוטיב ו-SAIC, התכוונו לרכוש אותה יחד. לבסוף ביטלה SAIC את הצעת הרכישה שלה, וננג'ינג קנתה את רובר לבדה. עם זאת, קודם לכן הספיקה SAIC לרכוש את זכויות הקניין הרוחני למכונית המנהלים הגדולה רובר 75 ולמכונית המשפחתית רובר 45.

נוסף על כך רכשה SAIC את זכויות הקניין הרוחני למנועים שהותקנו ברובר 75, כדי שלא תצטרך לפתח מנועים חדשים. שווי העסקה היה 76 מיליון יורו.

SAIC החלה עוד ב-2006 בייצור ושיווק של רובר 75 בסין תחת השם Roewe. חברת SAIC נמצאת בשליטת סאנגיונג הקוריאנית, ולסאנגיונג יש יבואן ישראלי, חברת טלקאר, המייבאת גם מכוניות מתוצרת דייהטסו. טלקאר עתידה להתחיל לייבא את 75 Roewe ואת 45 Roewe, שימותגו כמכוניות של סאנגיונג, כבר ב-2009.

בניגוד ליצרני רכב סיניים רבים שאינם מסוגלים לייצא מכוניות לאירופה מכיוון שטרם הצליחו לפתח מנועים העומדים בתקנת הזיהום יורו 4, SAIC כבר הודיעה כי מנועי 75 Roewe הותאמו לתקן האירופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully