וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רולס-רויס רוצה לגדול

ירון אדרי

1.10.2007 / 15:34

היצע הדגמים של רולס-רויס הולך לגדול עם גרסת קופה 453 כוחות סוס. האם זה מספיק להתמודדות מול בנטלי?

השתלטותה של ב.מ.וו על רולס-רויס הולידה את בשנת 2003 את הפאנטום, מכונית 4 דלתות מפוארת שתהווה התשובה לפלח השוק היוקרתי בעולם. בשוק מצומצם זה, מותג כמו רולס-רויס חייב לשמור על איכות גבוהה ביותר, בעיקר כשמולו עומדות מתחרות כמו בנטלי הבריטית (בשליטת פולקסווגן) ומייבאך הגרמנית (בשליטת דיימלר). והפאנטום אכן הכילה כמות נכבדת של יוקרה, כזאת שמחזיקה מעמד גם 4 שנים אחרי.

יחד עם השקתה של גרסת הבסיס, הושקה גרסה זהה נוספת בעלת בסיס גלגלים מוארך. שני דגמים אלה היו היחידים למותג הבריטי המפורסם ורק בשנת 2006 הצטרפה לחגיגה הדרופהאד – גרסת קופה קבריולה. בניגוד לרולס-רויס, אצל בנטלי הדברים התנהלו קצת אחרת ולא פחות מ-5 משפחות דגמים שונות עמדו לבחירת עשירי העולם.

כעת, מודיעה חברת האם ב.מ.וו כי ברצונה להגדיל את מכירות הרולס-רויס והתשובה תגיע בדמות מכונית קופה 2 דלתות חדשה. ה-101EX היא למעשה גרסת קופה החולקת עם הפאנטום את אותה השלדה והיא תשלים את משפחת הדגם. חיצונית, תזכה הקופה לעיצוב מעט שונה שיתנער מהמראה השמרני, מהלך הזהה לזה שעשתה בנטלי עם הקונטיננטל GTC.

מתחת למעטה החיצוני תשמור הקופה על מנוע ה-V12 בנפח 6.75 ליטר אשר מפיק 453 כוחות סוס ו-73.4 קג"מ. מתלים משופרים וכיול שונה לשלדה יעניק לה גם התנהגות שתתאים יותר למעמדה. תחילת שיווקה של הקופה בעולם צפוי כבר לקיץ 2008 ורק אז נדע אם היא תהיה ליריב שקול לבנטלי.

  • עוד באותו נושא:
  • רולס רויס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully