וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרעונים 2007 - סטייג' 2

טל זהר, סיטרה - מצרים

2.10.2007 / 9:02

ביומו השני של הראלי ממשיכה רשימת הפורשים לגדול ולצערנו, גם הצוותים הישראלים נתקלים בקשיים

בוקר יום שני החל כרגיל ולא נראה כיום שונה במיוחד. הראלי זינק מבהרייה לסיטרה, מרחק של 321 ק"מ, כאשר שלישו ראשון של הציר מורכב ממשטחי חמאדות ואילו שאר המסלול עובר מימין, משמאל ומעל לדיונות רבות. כמובן שהיו גם את אלו שבחרו לעבור בדוך...

ראשון המזנקים היה ערן וולנברג שיצא ליום מוצלח נוסף. ההתחלה היתה קצת צולעת, שכן האופנוע סרב להניע ובעקבות כך ערן איחר לזינוק ב-3 דקות, אולם מרגע הזינוק, ההנאה החלה. וולנברג קיבל החלטה אסטרטגית להאט קצת את הקצב על מנת לשמור על האופנוע ועל עצמו כאשר חיזוקים נוספים להחלטתו היו חוסר השינה מהלילה שלפני ותוואי השטח – דיונות במידה XXL, לא בדיוק מראה שכיח בישראל.

דידי אברהמי לעומתו, החליט להתאמן באתלטיקה קלה בקילומטר ה-15, עת עשה פליק פלאק לפנים עקב תעלה לא סימפטית. התוצאה הסתכמה בפרונט וכידון עקומים, גריפ קרוע וידית גז שבורה. לסיום, רדיאטור ימין הצטרף לחגיגה והתעקם גם כן. אולם, התוצאה החמורה ביותר מהתקרית היתה פגיעה חלקית בבטחון העצמי של הבחור מהעמק, פגיעה שהחזיקה מעמד עד לקילומטר ה-150.

את רוב המזל הנאחס לקח ערן גלוסקא, שסבל ממספר תקלות לאורך היום – וסת טעינה ששבק חיים וגרם למצבר להפוך לקופסת פלסטיק ריקה מחשמל, קיק סטארטר סרבני במיוחד שאוהב לעשות קונצים באמצע דיונות ולסיום, בולם אחורי שאיבד את עצמו לדעת.

מרובעי הגלגלים

בקרב מרובעי הגלגלים של 'פוינטר - מיצובישי', המצב רק החמיר. רז הימן והלל סגל זינקו כהרגלם ושמרו על המקום השני עד המעבר של CP2. כמה קילומטרים לאחר מכן, החל מנוע הפאג'רו לעלות טורים כשיכור ולאבד כוח בפתאומיות. התקלה אובחנה כגלגל תנופה שהתאבד, מה שסיים את הגולל על הסטייג' הנוכחי והכניס את הטלפון הלוויני לסחרור חושים... על מבצע החילוץ פיקדה איריס, שדאגה להעביר את האינפורמציה לכל הגורמים הרלוונטים, כולל לשי וגדעון, חברי הצוות שפרש אתמול והיה בדרכו לישראל. אחרי מספר שיחות טלפון שהבהירו את המצב לאשורו, החליטה הרביעיה להסתובב ולעזור במאמץ המשותף להחזרת הרכב לתקינות מבצעית. כבוד! הלל ורז, שבילו מספר שעות בציפיה ל"קמיון באלה" (משאית המטאטא המפנה את הציר) הגיעו בסופו של דבר בגרירה למחנה הלילה. בשעה 22:30, שלוש שעות וחצי לאחר שהגיעו עם הרכב התקול, נצפו חיוכים על פני הסובבים. גלגל התנופנה הוחלף במבצע בזק והזוג יזנקו מחר לסטייג' השלישי.

מי שכנראה לא יזכו לחוות את היום השלישי הם ניצן שקל ואורי גרוס, שנתקעו עם בעיה בתמסורת בצמוד ל-CP5. למרות כמה נסיונות חילוץ על ידי משאית הפינוי, שקעו השניים פעם אחר פעם. בסופו של דבר, הוחלט כי החילוץ ידחה לבוקר המחרת ואת הלילה יבלו השניים, יחד עם צוות החילוץ של הנהלת הראלי, בשטח. מעבר לאי הנעימות, אין ממש מה לדאוג – השניים קיבלו אוכל, שתיה ושמיכות נגד הקור.

אחרונים חביבים הם שלמה מנשה ורוי פרוידנהיים, צמד הטרקטורוניסטים שלנו. השניים סיימו את הסטייג' בהצלחה, אולם במהלך היום התעכבו דקות ארוכות עקב החלפת 3 רצועות וריאטור בטרקטורונו של מנשה. למרות הכל, יזנקו הזוג מחר בבוקר, בתקווה שמלאי הרצועות יספיק...

מה בתפריט?

הסטייג' השלישי, מסיטרה לסיווה, יכלול כ-333 ק"מ של דיונות מהסוג שהספקנו להכיר בסטייג' השני. המארגנים, שהבינו את הקושי המוחשי, שוב ביטלו (כמו אתמול) את חלקו האחרון של הסטייג', מה שגרם לקיצור של 55 ק"מ. מה יהיה מחר, מי יצליח ומי יפרוש? כמאמר המקומיים, רק אללה יודע את התשובות לשאלות אלו.

* את השתתפות הנבחרת הישראלית יש לזקוף לנותני החסות: פוינטר מבית שגריר, מיצובישי ישראל, גילת סאטקום, ליוגב, תנועה - מערכות מחשוב וניווט, טלפארמה, גתוס, ד.נ כל גדר, דנלופ, מיצובישי משאיות, אראקמבה

  • עוד באותו נושא:
  • ראלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully