וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכביש ולמסלול

ירון אדרי

2.10.2007 / 11:36

עם מנוע בוקסר חדשני ולא מעט שדרוגים, מנסה ה-HP2 החדש של ב.מ.וו לשנות את תפיסת אופנועי הספורט

גל החדשות שמשחררת ב.מ.וו לאוויר העולם כמעט והשכיח מאתנו את העובדה כי החברה הבאוורית מייצרת גם כלים דו-גלגליים. והנה כעת, משחררת ב.מ.וו תזכורת לכך שגם עבור הרוכבים יש לה לא מעט חידושים. כשהוא מבוסס על ה-'R 1200 S' המצליח, ה-HP2 החדש (ראשי תיבות ל- High Performance), השלישי בסדרת ה-HP, מבקש לשבור לא מעט מוסכמות.

את העבודה החלה חטיבת האופנועים של ב.מ.וו עם שיפור מנוע הבוקסר. השינוי העיקרי נעשה בראש המנוע עם התאמתם של שני קאמשפטים (גלי זיזים) עיליים במקום אחד בודד. התוצאה מלמדת על הספק של 128 כוחות סוס ב-8,750 סל"ד ו-11.7 קג"מ ב-6,000 סל"ד. למנוע משודכת תיבת 6 הילוכים ספורטיבית עם מערכת 'קוויקשיפטר' ייחודית אשר מאפשרת העברת הילוכים ללא הפחתת עוצמת הגז ומבלי להשתמש בקלאץ'.

ולא רק המנוע קיבלת תשומת לב. מחלקת אופנועי המירוץ של ב.מ.וו עזרה עם רכיבים לשיפור וחיזוק השלדה כמו בולמי 'אוהלינס', מערכת בלימה של 'ברמבו' וחיזוקי סגסודת קלים. יחד עם מעטפת העשויה קארבון, עומד משקלו היבש של האופנוע על 178 ק"ג.

ב.מ.וו מציינים כי האופנוע מתאים עבור הכביש והמסלול כאחד. האגזוז למשל, ממוקם מתחת למנוע ולא בצד וזאת בכדי לאפשר 'השכבה' אופטימלית ללא הפרעה. הרגליות ומנופי התפעול ניתנים גם הם לכיוונון ואפילו את מערכת ה-ABS ניתן לנתק לפני העלייה למסלול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully