וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרעונים 2007 - סטייג' 4

טל זהר, סיווה - מצרים

3.10.2007 / 23:36

יומו הרביעי של הראלי עבר בקלות יחסית לרוב הצוותים. את ההפתעה גילו הצוותים הישראלים רק אחרי סיום הסטייג'

בשונה משאר הימים, הסטייג' הרביעי התחיל והסתיים באותה הנקודה – סיווה. מחנה הלילה, הממוקם בנקודה המערבית ביותר אליה הגיע הראלי, יארח את המתחרים למשך יומיים. אחרי שלושה ימים קשים, נהנו המתחרים מיום קל ותוואי מהיר וזורם. את 347 הקילומטרים גמאו המתחרים בזמן של כ- 4 שעות.

3 רוכבי האופנועים זכו ליום נטול תקלות והצליחו לשפר את מיקומם היחסי בכל קטגוריה. הזמן המוקדם בו הסתיים הסטייג' נוצל לטובת תחזוקת האופנועים, מנוחה, תיקונים קלים ואף צילומים לטלויזיה.

הצוות הנותר מקבוצת "פוינטר מיצובישי" – רז הימן והלל סגל – זינק למרוץ במוד רגוע יותר, לאחר ההתהפכות שעברו אתמול. למרות זאת, עקפו השניים מתחרים רבים לאורך כל המסלול. עם הסיום, לאחר שתידלקו את רכבם, חזרו רז והלל למחנה והחליטו לסדר בעיה קלה באחד הצמיגים. כמה דקות מאוחר יותר, בעת שרז יצא לנסיעת מבחן קצרה, החליט מרפי להכות. בצורה פתאומית, ללא כל הודעה מוקדמת (ואחרי שהרכב עבד בעומס מלא כמה שעות), הרגיש רז נפילת כח במנוע וצליל לא מוכר החל להשמע במדבר. הלל, שנזעק אל הרכב, איבחן את הבעיה בשניות – בוכנה שבורה. ולמי שהספיק לשכוח – זו בדיוק הבעיה ממנה סבלו שי שמעוני וגדעון בן שמואל לפני כיומיים, בעיה בעטיה נאלצו לפרוש מהמרוץ.

אחרי ההלם הראשוני, החלו גלגלי המוח לעבוד. תסריטים שונים נזרקו לחלל האויר, חוקי המרוץ נבדקו בפרוטרוט ונקבעו זמני תפילה לאלת המזל. הוחלט כי מחר בבוקר יזנקו השניים למרוץ, עם המנוע המקרטע, אולם יעצרו בצד לאחר זמן קצר. או אז, יגררו השניים לסיום ומשם אל מחנה הלילה, לצורך תיקון יסודי של המנוע. שני המשפטים האחרונים אותם קראתם עתה, גוללים מאחוריהם משימה קשה עד בילתי אפשרית בתנאי המרוץ הנוכחיים וללא חלקי חילוף מתאימים. אולם כמו שאומרים בחוגים מסויימים, מה שקשה יקח כמה שעות ועבור הבילתי אפשרי נזדקק לעוד קצת זמן.

התקלות הרבות בטרקטרונו של שלמה מנשה הכריעו את הכף בסופו של דבר – האחרון הבין כי יציאה לסטייג' הרביעי פרושה תקיעה בטוחה ובילוי של כמה שעות מענגות על משאית החילוץ. שלמה העדיף להשאר במחנה ולטפל בטרקטורון בצורה יסודית, מתוך כוונה לפתור את התקלה בצורה יסודית. בן זוגו לצוות, רוי פרוידנהיים, זינק לבד אל יום מהגהנום – בבוקר, עוד לפני הזינוק, בעת הטיפול בטרקטרונו של מנשה, חטף רוי מכה חזקה בראשו. לאחר שזינק, סבל מסתימת דלק שהפריע לתפקודו התקין של המנוע. תקר בצמיג המשיך את הסאגה לאורך כ-70 ק"מ שכן ערכת הכלים נשכחה במחנה הלילה. לסיום, באחת הירידות היותר תלולות אותן עברו המתחרים ביום זה, הצליח רוי להתהפך. למרות כל התלאות, סיים רוי את הסטייג' על רגליו והוא מזנק מחר לסטייג' החמישי.

מקווים לטוב

הסטייג' החמישי, מסיווה לסיטרה, יחל להחזיר את המתחרים לכיוון מזרח. במשך 314 ק"מ יתמודדו המתחרים בתוואי השטח שעברו לפני כיומיים, אולם הפעם בכיוון ההפוך. במקביל, ינסו רז והלל לגייס את כל מזלם וישתדלו להחזיר את מנועם לקו הבריאות.

הצוות השני של "פוינטר מיצובישי", ניצן שקל ואורי גרוס, אמור לחזור מחר לנקודה בה ננטש רכבם, יחד עם משאית סיוע, בתקווה שיצליחו לחלצו.

נקודת אור שמחה נקרתה לקבוצה במהלך התדריך, עת ערן וולנברג הוזמן על ידי גקי איקס, מארגן הראלי, לקבל בקבוק שמפניה על התקדמותו המהירה בקרב רוכבי האופנועים. לנו לא נותר אלא להחזיק אצבעות לכולם, מתחרים, מכונאים ומחפשי אוצרות.


* את השתתפות הנבחרת הישראלית יש לזקוף לנותני החסות: פוינטר מבית שגריר, מיצובישי ישראל, גילת סאטקום, ליוגב, תנועה - מערכות מחשוב וניווט, טלפארמה, גתוס, ד.נ כל גדר, דנלופ, מיצובישי משאיות, אראקמבה, D.A.A, OUTDOOR, אביב סוכנויות, אביזריון, אופרוד, אמרל בע"מ, ארזים הידראוליקה, ד.ל.ב, מוטוספורט, דרך הכושר, התותח אופנועים, לאו אלפיין, מוטופריק, מולטילוק, מישלין, סטאריק, אינג'נירינג, פז, פלר"ם תעשיות, שחר אופנועים, הום סנטר, CTV

  • עוד באותו נושא:
  • ראלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully