וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבועה החשמלית של ניסאן

7.10.2007 / 9:26

ניסאן חושפת בתערוכת טוקיו את הדור השני לרכב התצוגה - הפיבו שמבטיח התאמה מושלמת לעיר

בשנת 2005, בתערוכת טוקיו, בדיוק לפני שנתיים, חשפה ניסאן מכונית תצוגה מאוד משונה למראה. פיבו קראו לה וכאשר זו פגשה את הקהל על מסלול דוגמנות ארוך ובסופו, במקום לבצע פניית פרסה, תא הנוסעים הבועתי הסתובב על צירו והפיבו שבה על עקבותיה כלעומת שבה.

הדבר התאפשר על ידי סיבוב מלא של מערכת ההינע, החשמלית כמובן והדבר ביטל את הצורך בהילוך אחורי. כעת, מציגה ניסאן את הגרסה העדכנית והמשוכללת יותר של הפיבו, הפיבו 2. זו כצפוי, נשענת על אותן עקרונות יסוד של הדור הראשון, אך ניסאן מציינים כי היא השתפרה בכל סעיף.

כך למשל, אל אופי תנועתה המסתובב, נוספה האפשרות להפנות אל כל אחד מארבעת הגלגלים ב-90 מעלות על צירו, כדי לאפשר גם תנועה צידית מושלמת כמו במקרים של השתחלות לחניה במקביל למדרכה וכדומה. על אגירת הכוח החשמלי אחראיות כעת סוללות ליטיום חזקות שמאפשרות נסיעה מהירה בטווח משופר.

יש עם מי לדבר

ניסאן מציינים כי על מערכות הרכב מופעלות בטכנולוגיית 'על-חוט', כלומר, בין גלגל ההגה, דוושת התאוצה ואפילו דוושת הבלמים, אין כל קשר מכאני בינם לבין המערכות אותם הם אמורים להפעיל.

בנוסף לכך, ניסאן מודעים לעובדה שנסיעה לבד עלולה להיות משעממת מאוד, וגם הרדיו לא תמיד מחדש לנו דבר ולכן התקינו בפיבו 2 רובוט זעיר על הדשבורד והוא לדבריהם, יכול לנהל איתכם שיחות ארוכות הן ביפנית והן באנגלית. אנחנו כמובן תוהים אילו נושאי שיחה משותפים יהיו לנו ומה יקרה אם הקטן ירגיז אותנו?

בכל מקרה, את זה נגלה רק בעוד שנים רבות, שכן כמו שאמרנו לכם, הפיבו 2 הנה מכונית תצוגה וככל הנראה, הטכנולוגיה שבה, אם אי פעם תגיע לעולם הרכב, תעשה זאת בעוד שנים רבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully