וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפספוס של המילטון

ירון אדרי

7.10.2007 / 10:50

המילטון פיספס הזדמנות פז לקטוף את תואר האליפות כבר היום בגרנד-פרי הסיני. הנצחון של רייקונן טרף שוב את הקלפים

הכל כבר נאמר העונה על לואיס המילטון, אולם כשכבר יכול היה הבריטי הצעיר לסתום את פיות המקטרגים, כשל הנהג המוכשר במשימה. זה התחיל עם תחזית קודרת שצפתה מירוץ גשם, מה שהביא את כל הנהגים לבחור בצמיגי הביניים. ההחלטה התבררה כנבונה כשכבר בהקפות הראשונת החל הטפטוף. המילטון שזינק מהפול פוזישן, הצליח לשמור על מקומו כשרייקונן אחריו. מאחור הצליח גם מאסה לשמור על מקומו למרות נסיונות עיקשים של אלונסו.

הסדר בחזית נשמר עד עצירת הטיפולים. ראשון נכנס המילטון שבחר להסתפק בתדלוק בלבד ויצא מבלי להחליף צמיגים. אסטרטגיה דומה נבחרה על ידי רבים מהמנהגים, בעיקר אצל פרארי. לבינתיים פסק הגשם והמסלול החל להתייבש, אולם הנהגים בחרו להישאר עם צמיגי הביניים היות וחזאי הפורמולה 1 צפו גשם נוסף.

הטפטוף הקל לא אחר לבוא ולמרות שנמשך זמן קצר מאוד, הוא הספיק לחרוץ גורלות. מוביל המירוץ, המילטון, התקשה לשמור על מכוניתו ואיבודי אחיזה תכופים צמצמו את הפער בינו ובין רייקונן. הפיני הצליח לבסוף לעקוף את המילטון שבמקום להיכנס להחלפת צמיגים, בחר למשוך עוד הקפה כשהצמיג האחורי במכוניתו החל להראות סימני גסיסה. לבסוף נכנס המילטון ל לפיטס אולם לא הצליח לשמור את מכוניתו בנתיב הכניסה הרטוב וירד אל השוליים מהם לא הצליח לחזור.

אט אט החל המסלול להתייבש שוב והנהגים החלו לעבור לצמיגי הסליקס. נהגה של ב.מ.וו, רוברט קוביצה, החזיק במקום הראשון ונראה היה כי הוא הולך לעשות חיים קשים לרייקונן, אולם תקלה במכוניתו הביאה אותו לפרוש. קרבות הזינוק בין מאסה לאלונסו חזרו אלא שהפעם הצליח הספרדי לעקוף ושמר על מקומו ה-2 עד לסיום. מאסה סיים לבסוף שלישי.

הפתעת המירוץ שייכת לסבסטיאן ווטל, נהגה של קבוצת טורו רוסו, אשר הצליח להגיע למקום הרביעי. כבר במירוץ הקודם ביפן, התגלה ווטל כנהג גשם מוכשר אולם תאונה בינו לבין מארק וובר הביאה לפרישתם של השניים. ווטל הוענש אלא בעירעור אותו הגיש יחד עם וובר, האשימו השניים דווקא את המילטון. לבסוף, הומר עונשו של ווטל באזהרה ותשובתו הגיע היום.

נהגים נוספים שנהנו מהגשם הקל היו ג'נסון באטון וויטאנטונו ליוצי שסיימו במקום החמישי והשישי בהדרגה. דווקא היידפלד התקשה למצוא עצמו על המסלול הסיני ולבסוף סיים במקום השביעי. ותיק הנהגים, דייויד קולטהארד מקבוצת רדב-בול, הפתיע עם מיקומו ה-5 במקצה הדירוג. קולטהארד התקשה לשמור על מקומו אולם הצליח לבסוף לקטוף את הנקודה היחידה של המקום השמיני.

שבועיים מורטי עצבים מתינים לאוהדי הפורמולה 1 עד למירוץ הבא שיהיה האחרון לעונה. במצב הנקודות הנוכחי, לשלושת מובילי הטבלה ישנו הסיכוי התיאורטי לקחת את תואר האליפות. האם המילטון באמת קורץ מחומר של אלופים? את זה נזכה לגלות רק בעוד שבועיים בברזיל.

טבלאות הדירוג

דירוג הנהגים:
1. לואיס המילטון (מקלארן) 107 נקודות
2. פרננדו אלונסו (מקלארן) 103
3. קימי ראיקונן (פרארי) 100
4. פליפה מאסה (פרארי) 86
5. ניק היידפלד (ב.מ.וו) 58

דירוג היצרנים:
1. פרארי: 186 נקודות
2. ב.מ.וו. 94
3. רנו 51
4. וויליאמס-טויוטה 28
5. רד-בול-רנו 24

  • עוד באותו נושא:
  • פורמולה 1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully