וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלים הכבדים של הונדה

7.10.2007 / 13:10

אחרי שהציגה את ה-CBR1000RR בתערוכת פריז, חושפת הונדה אופנוע עם תיבת הילוכים אוטומטית

לפני כשבוע, בתערוכת האופנועים הגדולה שהתקיימה בפריז, חשפה הונדה את המתמודד שלה בקטגוריית אופנועי הספורט עם מנועי הליטר, הרי זהו ה-CBR1000RR פיירבלייד לשנת 2008. הדגם החדש, עבר שינויים נרחבים בכל האגפים כדי לעשותו קל, חזק וכמובן מהיר יותר מקודמו.

הונדה מספרים כי נעשה מאמץ ניכר להפחית את מספר החלקים והרכיבים המותקנים על ה-CBR כדי להפחית ממשקלו וכך על ידי שימוש בשלדת אלומיניום חדשה, עבר האופנוע החדש דיאטה של 6 קילוגרמים ביחס לקודמו.

כמו כן, הזרוע האחורית הוארכה במטרה לשפר את יציבותו על הכביש, בייחוד בהאצות חזקות הגורמות לאף להתרומם וכן מערכת הפליטה שונתה לגמרי כך שהיא קצרה משמעותית ונמוכה מתוך השאיפה למרכז את המאסה של האופנוע במרכז ולהנמיך את מרכז הכובד.

ולסיום, ה-CBR קיבל גם פלסטיקה חדשה אשר גורמת לו להיראות רזה ואפילו צנום כמו אופנועי ה-600 סמ"ק.

הבחירה האוטומטית

השבוע, עם פתיחת תערוכת טוקיו ה-40 במספר, חשפה הונדה את ה-DN-01 החדש ובו תיבת הילוכים אוטומטית חדשה הקרויה HFT - Human-Friendly Transmission. מדובר בתיבת הילוכים אוטומטית הדומה מאוד בפעולתה לתיבות האוטומטיות הקיימות במכוניות קונבנציונליות.

תיבה זו נעזרת בפעולה הידראולית (לחץ שמן) וניהול ממוחשב כדי לנוע אוטומטית בין ההילוכים. למעשה, מדובר בתיבת הילוכים רציפה CVT (אך לא ווריאטור) המציעה לרוכב שלוש אפשרויות להעברת הילוכים: מצב אוטומטי רגיל D, מצב S (ספורט) לרכיבה ספורטיבית ומצב "כאילו" ידני, המאפשר לרוכב להעביר הילוכים בלחיצת כפתור, מבין 6 ההילוכים הקבועים בה מראש. מאפיין נוסף בה, הוא האפשרות לנעול את פעולת התיבה בשיוט כדי למנוע את אובדני הכוח המוכרים (תחושת המצמד המחליק) מהתיבות הרציפות.

תיבה זו משודכת לעת עתה אל מנוע V טווין בנפח 680 סמ"ק ושניהם שוכנים באופנוע החדש העונה לשם DN-01. הונדה מצהירה כי מדובר באופנוע מוכן לייצור וכי הוא יחד עם תיבה זו יגיעו אל אולמות התצוגה בקרוב.

למרות שלא מדובר בחידוש של ממש בעולם הדו-גלגלי, מסקרן מאוד לדעת כיצד תקבל קהילת הרוכבים את הכלי האוטומטי.

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully