וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר לא רק 2 גלגלים

8.10.2007 / 15:40

ימאהה תגיע לתערוכת טוקיו עם כלים מעניינים - בעלי ארבעה גלגלים, הנעה היברידית ואף תא דלק

בתחילת חודש אוקטובר הזדמן לנו לנהוג לראשונה בכלי הרכב הייחודי של חברת קאן-אם הקנדית. כלי רכב זה שילב את תכונותיהם של מספר כלים יחד - אופנוע, טרקטורון, מזחלת שלג וכמובן מכונית. כפי שאתם מתארים לעצמכם, חוויית הנהיגה הייתה לא פחות מהיסטרית.

אולם, עוד לא הספקנו להרגיע את הדופק מהספק נהיגה ספק רכיבה הזו, ושוב אנו שומעים על התפתחויות בעולם הדו-גלגלי - התפתחויות שממשיכות לקרב אותו אל עולם המכוניות מרובעות הגלגלים. האם יש כאן הודאה לא רשמית של יצרניות האופנועים על כך ששני גלגלים זה מעט מדי או מסוכן מדי? רק ימים יגידו.

על כל פנים, ימאהה תגיעה אל תערוכת טוקיו עם מבחר כלים מעניינים, כולם מוגדרים עדיין כדגמי תצוגה, אבל הם עדיין מצליחים לגרות ולהשתעשע בדמיון שלנו.

ראשון והבולט מכולם הוא ה'טרסאקט' - מעין אופנוע משונה בעל ארבעה גלגלים! וכל אחד מהם מחובר על ידי מתלה עצמאי. הכוח מגיע מיחידה היברידית המשלבת מנוע V טווין מקורר מיים ומנוע חשמלי והוא מועבר לגלגלים האחוריים וימאהה מספרים כי הניהוג של הכלי החדש נעשה בדיוק כמו של אופנוע דו גלגלי - ה'טרסאקט' מסוגל לנטות על צדדיו כדי לפנות. כמו כן, ישנה אפשרות לנעול את המתלים, כדי לשמור את הכלי ניצב בחניה.

לוקסאייר קונספט

גם רוכשי קטנועי המנהלים שבניכם לא מוזנחים - ימאהה תציג בתערוכה קטנוע גדול בעל מנוע היברידי - כזה המשלב מנוע חשמלי עם מנוע בערה פנימית. כמו שמקובל בחלק מהמכוניות ההיברידיות, המנוע החשמלי כאן משמש למתן עוד קצת שרירים לכוחו של מנוע הבנזין במקרה של האצה.

המנוע החשמלי משולב כך שבזמן האטה, ירידה במדרון ואף בלימה, הוא מצליח לייצר חשמל ולטעון מחדש את סוללות הליטיום שמותקנות בתוכו. כמו כן, המנוע החשמלי הקטן, מציע גם אפשרות לנסיעה לאחור, במקרה הצורך בשל גודלו של הכלי וככל הנראה, גם משקלו.

FC-Dii קונספט

ה-FC-Dii קונספט הוצג לפני כשנתיים בדיוק באותה תערוכה וכעת מציגה ימאהה גרסה משופרת מאוד של הכלי. זה עושה שימוש במנוע 'תא-דלק' ולא במנוע בערה פנימית. על ידי פעולה כימית על מתנול ומיים, מצליח הכלי הקטן להפיק חשמל המשמש להנעת הכלי ללא זיהום אוויר כלל.

את הסוללה שמותקנת בו ובה נאגר החשמל המופק, ניתן לפרק בקלות מהכלי כדי לטעונה מהחשמל הביתי.

בובי קונספט

קטנועים הם ללא ספק כלי הרכב היעיל ביותר בתחומי העיר וימאהה החליטו ללכת שלב נוסף קדימה עם תכנונו של הבובי קונספט. כאן מדובר בקטנוע לכל דבר אשר עיצובו החיצוני השובב מרמז על יכולותיו הרובוטריקיות.

הכלי הקטן מציע את האפשרות לקפל את הכיסא, להסתיר את הגלגל האחורי ולהעלים את הכידון ולהתקפל לממדים נוחים לנשיאה. ימאהה רק לא מספרים אם הוא יהיה נוח מספיק לנשיאה ביד או באחוריה של מכונית ממוצעת.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully