וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

50% פחות הרוגים בדרכים

תומר הדר

8.10.2007 / 17:12

כך נלחם בקטל בכבישים: התוכנית של הרשות לבטיחות בדרכים מציעה הצבת מערך מצלמות בצמתים ואיתור נהגים "מועדים"

ליאור כרמל, ראש הרשות הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים, הגיש באחרונה לשר התחבורה את התוכנית הרב שנתית להגברת הבטיחות בדרכים. יעדיה העיקריים של תוכניתו של כרמל הם הורדת מספר ההרוגים בתאונות דרכים ב-30% תוך חמש שנים וב-50% תוך עשר שנים.

בין היעדים המשניים של התוכנית נמצאים שיפור התשתיות העירוניות, הגברת נוכחות המשטרה, קיצור זמן הטיפול בתיקי תעבורה והקמת תוכנית שוטפת לבטיחות בדרכים לכל רשות מקומית.

"לראשונה, הצלחנו לאחד את כל הגופים העוסקים במאבק בתאונות דרכים", מסביר כרמל "התוכנית נכתבה בשיתוף עם נציגי מע"צ, עמותות העוסקות במניעת תאונות, גופי הצלה ומשטרת ישראל".

תוכניתו של כרמל מתמקדת בחמישה תחומים: בטיחות עירונית, בטיחות בכבישים בינעירוניים, בטיחות עבור אוכלוסיות בסיכון, שינוי תרבות נהיגה וקיום תהליכים אסטרטגיים הקשורים בבטיחות בדרכים.

במסגרת פעילות החטיבה הבינעירונית יאותרו ויטופלו מוקדי סיכון בהם עלולות להתרחש תאונות דרכים ויבוצעו פעולות פרסום והסברה למשתמשי דרך.

כמו כן יוקצו כ-10 מיליון שקל להגברת האכיפה בעבירות של גורמי תאונות חזית-חזית, חזית-צד ותאונות עצמיות. על פי התוכנית, יוקמו מטות בטיחות פעילים במועצות האזוריות וישופרו תשתיות בישובים ומועצות.

כמו כן יבוצעו בדיקות רפואיות לבדיקת כשירות לנהיגה לנהגי אוטובוסים במועצות אזוריות ויערכו מבצעים לאכיפת חגירת חגורות בטיחות באוטובוסים.

בנוסף, במסגרת שיפור הבטיחות בדרכים בתחומי מועצות מקומיות, ייערכו ימי עיון לנהגי אוטובוסים ותאכף בריונות תנועה בתחומי המועצות.

במסגרת התוכנית ישופר גם מערך החילוץ וההצלה של מדינת ישראל: יוקמו עמדות הזנקה מיוחדות לצוותי מכבי אש ומגן דוויד אדום בצידי דרכים, יירכש ציוד יעודי לחילוץ נפגעים ומערך הטיפול בנפגעי תאונות דרכים בבתי חולים ישופר על ידי הוספת חדרי טראומה לנפגעי תאונות דרכים והפעלת רופאים כונני טראומה.

בנתיבי איילון, על פי התוכנית, תוחמר האכיפה נגד רוכבי אופנועים וקטנועים ותבוצע הסברה נקודתית לרוכבי כלי רכב דו-גלגליים המשתמשים בנתיבי איילון במסגרת עבודתם, כגון שליחים.

היבט נוסף של תוכניתו של כרמל הוא הטיפול בכבישים "ללא אבא", כלומר כבישים שאינם נמצאים באחריות רשות מקומית ולכן סובלים מהזנחה. במסגרת הטיפול שינתן לכבישים אלה תשודרג התשתית למטרת נסיעה בטוחה.

עוד מפרט כרמל בתוכניתו את עיקרי תוכנית א' 3 - הפעלת מערך אכיפה אלקטרוני. במסגרת תוכנית זו יוצב מערך מצלמות בצמתים וקטעי דרך, יקוצר פרק הזמן שבין ביצוע העבירה והענישה. כמו כן, תוקם מערכת ארצית לשליטה על מערך הרמזורים אשר תוכל להביא לוויסות יעיל של התנועה על פי עומסים.

במסגרת התוכנית יושם דגש על קבוצות אוכלוסיה מסוימות, כגון נהגים חדשים, וטיפול נקודתי לצמצום תאונות הדרכים בקרב קבוצות אלה. בין ההמלצות: יישום תהליך הוצאת רשיון נהיגה מדורג לנהגים חדשים, הגברת ההסברה והאכיפה בקרב נהגים חדשים וביצוע אירועים להעלאת המודעות לבטיחות בדרכים.

לעומת הנהגים החדשים, יזכו קשישים להדרכה ותרגול באמצעות מתנדבים מהקהילה ומבני נוער ולבדיקות רפואיות וולונטריות.

כמו כן, כפי שדווח ב-TheMarker יאותרו "נהגים מועדים", יאופיין פרופיל של הנהג המועד ותבוצע פעילות ממוקדת של משטרת ישראל נגד נהגים אלה.

גם נהגי המשאיות יטופלו במסגרת התוכנית: יוקם מערך תיאום ארצי למטרת הקטנת הנסועה (ימנע מצב בו משאיות ריקות נוסעות בכביש), יוספו אזורי מנוחה לנהגי משאיות בכבישים ויחויב יבוא של משאיות המצויות במערכת בקרת יציבות אלקטרונית החל בשנת 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully