וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובארו בתערוכת טוקיו

ירון אדרי

9.10.2007 / 11:25

במרכז אולמה של סובארו בתערוכת טוקיו תעמוד לראשונה ה-STI החדשה. כן, יהיו גם כמה דגמי קונספט נוספים

"שילוב בין הנאה מנהיגה ושמירה על הסביבה", כך מכנה סובארו את הרעיון המרכזי שייחד את אולם התצוגה שלה בתערוכת טוקיו הקרובה. במרכז העניינים תעמוד בוודאי ה-STI החדשה שתוצג סוף סוף לקהל הרחב, אולם 2 מכונית קונספט נוספות ילמדו קצת על העתיד.

עם בסיס גלגלים של 275 ס"מ, אמורה האקסיגה קונספט וואגון לשנע בנוחות 7 מבוגרים. בדיקה אל מול בסיס גלגליה של ה-B4 הנוכחית מלמדת כי מכונית הקונספט במרכב הסטיישן ארוכה בכ-10 ס"מ. האם מדובר למעשה בדור הבא למשפחתית הגדולה?

כצפוי, מכונית הקונספט עושה שימוש במנוע הבוקסר-טורבו 2.0 ליטר המוכר אליו משודכת תיבת 5 הילוכים אוטומטית ומערכת ההנעה הכפולה הסימטרית AWD. נוסעי האקסיגה יוכלו להנות מהנוף הניבט דרך גג הזכוכית הגדול גם בכביש המהיר וגם בכביש המפותל. מערכת בידור אינטגרלית תדאג לשעשע את אלה שהנוף לא עושה להם את זה.

חשמלית

סובארו רוצה גם היא לקחת חלק בשמירה על איכות הסביבה ונציגתה היא ה-G4e, מכונית חשמלית קומפקטית הנעזרת במצברי 'ליתיום-יון' מהדור הבא. מצברים אלה מאופיינים במשקל קל באופן יחסי למצברים אחרים והם יאפשרו לחשמלית הקטנה טווח נסיעה של 200 ק"מ בין טעינה לטעינה כשבתוכה יושבים 5 נוסעים.

בכדי לשמור גם על התנהגות דינמית כמתחייב מהצהרות החברה, מוקמו המצברים מתחת לרצפת המכונית בכדי להוריד את מרכז הכובד ככל שניתן. מיקום המצברים ברצפה מאפשר גם לנצל בצורה אופטימלית את מרווח פנים.

נציג נוסף שישמור על הסביבה הוא מנוע הבוקסר-דיזל שהוצג לראשונה בתערוכת ז'נבה השנה. בסובארו מציינים כי מנוע זה כבר מוכן לשיווק וב-2008 נוכל לראותו לראשונה במכוניות הסדרתיות.

תשוקה

ב-24 לאוקטובר זה יקרה. השוק היפני יזכה לראות את השקתה של האימפרזה STI החדשה. רגע לפני שזה יקרה, תערוך סובארו את הופעת הבכורה שלה בתערוכת טוקיו "Total Driving Control". רבות כבר נאמר על המכונית המעניינת ביותר מבית סובארו - רפליקת הראלי לדור השלישי לאימפרזה. את עיקר העניין יצרה דווקא המתחרה המיתולוגית, מיצובישי איבו, שנחשפה גם היא רק בשבוע החולף.

בשלב זה, אל תצפו לקבל פרטים חדשים אודות ה-STI החדשה שתצוייד במנוע הבוקסר-טורבו בנפח 2.0 ליטר ותיבת 6 הילוכים ידנית. באגף השמועות, מדברים על הספק של קצת יותר מ-300 כוחות סוס סטנדרטיים, אולם רק עם פתיחת התערוכה נוכל לדעת זאת בוודאות כמו גם את נתוני הביצעים הנוספים. לפחות החליטו בסובארו לוותר סוף סוף על הרגל התמונות החשוכות ובמקומם לתת לנו תמונות קצת יותר בהירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully