וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצור או שאני בולם!

אשר שכטר

9.10.2007 / 18:21

הסוף לגניבות הרכב? ג'נרל מוטורס מפתחת מערכת חדשה שתבלום כלי רכב גנובים ותדווח למשטרה

חטיבת און-סטאר של ענקית הרכב ג'נרל מוטורס הודיעה היום כי היא מפתחת בימים אלה מערכת ניסיונית, שתאט ואף תבלום מכוניות שדווחו כגנובות, ותמנע מגנבי כלי הרכב לנהוג בהם.

המערכת החדשה, שתשולב לפי החברה ב-20 דגמים של מכוניות החל מ-2009, תאפשר להאט את מהירותה של מכונית שדווחה כגנובה. כמו כן, שוקלת ג'נרל מוטורס להפעיל הודעת אודיו שתושמע ברדיו של הרכב ותזהיר את הנהג כי עליו לעצור, משום שהמשטרה בעקבותיו. בנוסף, תצלצל המערכת למשטרה ותדווח לה על מקום הימצאו של הרכב הגנוב. אם יראו השוטרים כי ניתן לעצור את המכונית מבלי לפגוע בבטיחותם של הנהגים האחרים על הכביש, הם יוכלו לצלצל למפעילי השירות ולבקש מהם להאט את הרכב עד לעצירתו.

לדברי ג'נרל מוטורס, המערכת תתרום לצמצום מרדפי הרכב בארה"ב, שמספרם עומד על כ-30 אלף מדי שנה, ותסייע באיתורן של מכוניות גנובות. המערכת החדשה מבוססת על מערכת התקשורת האלחוטית און-סטאר, שנמצאת בשימוש גם כיום ומאפשרת את איתורן של בין 700 ל-800 מכוניות גנובות מדי חודש.

"הטכנולוגיה הזאת נוטלת למעשה את השליטה בכוח הסוס מידיו של הגנב. כל הדברים האחרים ברכב - ההגה, הבלמים - ימשיכו לעבוד. אם הנהג לא ייענה, הרכב יאט עד שיעצור, אך יהיה לו מספיק זמן לסטות לצד הכביש", אמר נשיא און-סטאר, צ'ט הובר.

שירות און-סטאר כולל כיום 5 מיליון מנויים, שביכולתם לצלצל למפעילי המערכת ולבקש סיוע חירום במידה שנקלעו לתאונה או סטו מהדרך, או לקבל עזרה אם המערכת זיהתה שהרכב התרסק. "השירות ייתן למנויים שקט נפשי, לאור האפשרות שימנע את גניבת רכבם", אמר הובר, שציין כי 95% ממנויי החברה הביעו רצון להיכלל בשירות החדש, אך הוסיף כי במידה ואחד מהמנויים לא ירצה שלמשטרה תהיה יכולת להאט את רכבו הוא יוכל לוותר על התענוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully