וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופסה שחורה גם במסחריות

תומר הדר

10.10.2007 / 10:36

במשרד התחבורה בודקים אפשרות לצייד מסחריות, משאיות ומובילי נוסעים בקופסה שחורה דיגיטלית. היעד - סוף 2009

משרד התחבורה מתכוון לאמץ בתוך כשנתיים תקנה אירופית המחייבת התקנת טכוגרף דיגיטלי ברכב מסחרי וברכב הסעות - כך נודע ל-TheMarker. הטכוגרף הדיגיטלי הוא מעין קופסה שחורה - מתקן בגודל של מכשיר רדיו המתעד פרטים כגון מהירות הרכב, מספר השעות שנהג מסוים נהג ברכב ומשך המנוחה של הנהג.

כיום קיימת חובת התקנת טכוגרף במשאיות כבדות, אך מדובר בטכוגרף אנלוגי, המתעד את הנתונים על גבי נייר. באיחוד האירופי, לעומת זאת, מיושמת מ-2006 תקנה המחייבת התקנה של טכוגרף דיגיטלי בכלי רכב שמשקלם יותר מ-3.5 טונות וברכבי הסעות המסיעים יותר משמונה נוסעים. ייתכן שבעתיד יותקן הטכוגרף הדיגיטלי גם במוניות.

כל נהג ברכב המצויד בטכוגרף דיגיטלי מחזיק כרטיס חכם המכיל את פרטיו האישיים. על מנת להתחיל בנסיעה חייב הנהג להכניס את הכרטיס החכם לטכוגרף. "מכשיר הטכוגרף הדיגיטלי יאפשר לכל שוטר תנועה שמצויד בכרטיס חכם ייעודי לקבל באופן מיידי מידע על מהירות הנסיעה של הנהג ב-28 הימים האחרונים", מספר רפי זוהר, מנכ"ל טאקט טכנולוגיות, נציגת חברת המדפיס הממשלתי הצרפתית, העוסקת בהנפקת כרטיסים חכמים למכשירי טכוגרף דיגיטליים.

בשנה שעברה נפגשו נציגי משרד התחבורה עם נציגי החברה הצרפתית ובחנו הנפקת כרטיסים חכמים בישראל. לדברי זוהר, משרד התחבורה נמצא כיום במגעים עם יבואני הרכב על מנת לחייב יבוא של רכב מסחרי ורכבי הסעות המצוידים בטכוגרף דיגיטלי, כנהוג באירופה. עדיין לא נקבע אם התקנה תיושם בשלב הראשוני במלואה, כלומר אם תחויב התקנת טכוגרף דיגיטלי בכל כלי הרכב שמשקלם יותר מ-3.5 טונות, או שבשלב הראשוני יחויבו בכך רק משאיות כבדות.

ממשרד התחבורה נמסר כי בקרוב יפורסם מכרז להנפקת הכרטיסים החכמים. "השימוש בטכוגרף דיגיטלי", אומרים במשרד, "הוא שינוי משמעותי בשיפור האכיפה נגד רכב כבד וייאכף באמצעות כרטיסים חכמים שיהיו ברשות השוטרים, קציני הבטיחות והנהגים.

"לאחר הקמת כל המנגנונים להפעלת הטכוגרף האלקטרוני והסדרת תהליכי העבודה יחייב המשרד את יבואני הרכב לייבא כלי רכב המצוידים בטכוגרף דיגיטלי. המהלך יתרחש לקראת סוף 2009".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully