וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתיד נקי גם בהונדה

ירון אדרי

10.10.2007 / 11:51

באולם התצוגה של הונדה בתערוכת טוקיו, יעמדו 18 מכוניות שונות, מהן 2 מכוניות קונספט - ידידותיות לסביבה כמובן

בסוף החודש הנוכחי אתם כבר יודעים, תיפתח תערוכת הרכב של טוקיו ויצרני הרכב ביפן עמלים במרץ רב על תצוגתם. הונדה, כמו סובארו עליה סיפרנו לכם אתמול, בוחרת גם היא בקונספט המשלב בין נהיגה לסביבה עם מגוון טכנולוגיות ו-2 מכוניות קונספט חדשות.

שמה של מכונית הקונספט נגזר מראשי התיבות של 'Compact Renaissance Zero' – התחייה למכונית הספורט הנקייה. מה מיוחד בה? שימוש בטכנולוגיות חדשניות מאפשר ייצור מכונית בעלת שלדה ומרכב קלים במיוחד ויחד עם מנוע היברידי (בנזין וחשמל), המכונית תשמור על הסביבה.

אם נאמין להונדה, ה-CRZ היא מכונית הספורט של העתיד - היא קלה והיא היברידית. המכונית בתצורת הקופה, זוכה גם לעיצוב שעל-פי הונדה יאפיין את מכוניות הספורט של העתיד. מבט קצת יותר מעמיק יגלה לנו דימיון למכונית הספורט של הונדה משנות ה-80, ה-CRX. לחישוקי 19 אינטש כבר התרגלנו. תא הנוסעים אמנם עתידני, אלא שהוא מזכיר את זה שמשמש את הדור האחרון של הסיוויק.

מכוניות הספורט של הונדה התאפיינו מאז ומעולם בחדשנות המלווה בכוחות סוס רבים. הפעם מחליטה הונדה לשמור לעצמה את הנתונים המספריים ופרט לעובדה כי מדובר במנוע חזק ונקי, אין היא מספרת דבר.

נשמע PUYO

למרות שגם כאן ממשיכה הונדה עם נושא איכות הסביבה, מכונית הקונספט PUYO שונה לחלוטין מה-CR-Z. מהיכן בא שמה? בהונדה מספרים כי המילה 'פויו' היא אונומטופיאה (מילה המחקה צליל) למגע עם גופה הרך של המכונית. נסחפו קצת לא?

ה-PUYO מתאפיינת בעיצוב 'קובייה' שפינותיה הוחלקו על-מנת לתת לה מראה יותר חינני. גם כאן נסחפו קצת המעצבים כשהם מכנים את המכונית כחיית מחמד חיננית של ממש. היתרון המשמעותי בעיצוב 'קובייה' נמצא דווקא בתוך תא הנוסעים עם מרחב פנים מקסימלי, מגובה בסידור חדשני של עמדת הנהג. את הדש-בורד ולוח המחוונים מחליף מסך LCD ואת ההגה מחליף הג'ויסטיק.

ובתוך כל זה, שוכן לו מנוע תא-דלק שהופך את חיית המחמד לידידותית מאוד לסביבה. מנוע תא-דלק, כפי שאנו כבר יודעים, אינו פולט חלקיקים מזהמים, אך גם כאן בוחרת הונדה שלא לחשוף פרטים נוספים. בינתיים.

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully