וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי תהיה מכונית השנה?

ירון אדרי

10.10.2007 / 14:54

הוצגו 7 המתמודדות הסופיות בתחרות 'מכונית השנה 2008'. הזוכה המאושרת תוכתר בחודש הבא

מאז שנת 1964, בוחרים עיתונאי רכב באירופה את המכונית שלדעתם צריכה להתכבד בתואר 'מכונית השנה'. עם השנים, הפכה "תחרות" זאת לאחת היוקרתיות בעולם הרכב כשאט אט החלו להיכנס גם היצרנים מארה"ב, יפן ולאחרונה גם מקוריאה. מבט קצר ברשימת 44 המאושרות לאורך השנים, מספר לנו על כיברת הדרך שעבר עולם הרכב, אך בעיקר מספר לנו הגלובליזציה שהביאה למחקיתם של מספר יצרנים או היבלעותם אצל הגדולות.

35 מכוניות, מבין העשרות שהושקו בשנה האחרונה, עלו אל השלב הראשון בתחרות. 58 העיתונאים שבחבר השופטים, העניקו לכולן נקודות כראות עינם ולבסוף נבחרו 7 הפיינליסטיות. בחודש הקרוב יעניקו השופטים נקודות לכל אחת מהמועמדות והזוכה המאושרת תוכתר ב-19 לנובמבר. מספר הנקודות המקסימלי לכל מכונית יעמוד על 25 והכלל קובע כי תוצאת תיקו למקום הראשון אסורה. עד היום לא היתה כל בעייה ורק בשנת 2001 נרשם מתח מורט עצבים כשה-147 של אלפא-רומיאו ניצחה בנקודה אחת את הפורד מונדאו. ובכן, מה צפוי לנו השנה?

מאזדה 2

אם הציבור בישראל היה אמון על בחירת 'מכונית השנה', סביר כי מהמועמדות הסופיות היתה זוכה המאזדה 2 ללא עוררין. למרות שהגיע אלינו רק לאחרונה, לטובתה עומד המוניטין של אחיותיה הגדולות, ה-3 וה-6. עם מרחב פנים גדול, עיצוב מודרני ורצפה שתהווה את הבסיס לפיאסטה הבאה, תנסה ה-2 לקבל את תשומת ליבם של השופטים. כידוע, נמצאת מאזדה בבעלותה של פורד אשר זכתה בתואר 5 פעמים בעבר. האם המזל יאיר לה פנים?

מרצדס C קלאס

המכונית היחידה בתחרות שמגיע מגרמניה היא ה-C קלאס של מרצדס אשר הותירה מאחור את ה-A5 של אודי וה-X5 של ב.מ.וו שהוצגו גם הן השנה. בעבר, הגיע מרצדס 5 פעמים על הפודיום, אולם זכתה בתואר הנכסף פעם אחת בלבד. זה היה עם ה-S קלאס של 1974. הפעם האחרונה בה ביקרה יצרנית הפרימיום על הפודיום היתה עם ה-C קלאס של 1994. האם העובדה כי ה-C קלאס הנוכחית ניצחה את שאר הגרמניות מרמזת משהו?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

ניסאן קשקאי

ניסאן היתה ליצרנית היפנית הראשונה שזכתה בתואר 'מכונית השנה'. זה היה בשנת 1993 כשאת התואר קטפה המייקרה הקטנה. כעת, 15 שנים אחרי, תנסה החברה להשיג את התואר פעם נוספת עם הקשקאי. הקרוס-אובר היוקרתי שמיוצר באנגליה וביפן זוכה להצלחה גדולה באירופה וניסאן אינה מצליחה לעמוד בביקוש. הקשקאי הוא גם כלי הרכב שזכה למספר הנקודות הרב ביותר במבחני הריסוק של ה-Euro NCAP. האם גם כאן הוא יזכה למירב הנקודות?

פורד מונדיאו

בכל הקשור לתחרות 'מכונית השנה', למונדאו יש הרבה מה להציע. בשנת 1994 קטף את התואר הדור הראשון של המונדאו ובשנת 2001, עמד המרחק בין התואר הנכסף לבין הדור השני על נקודה אחת בלבד (הזוכה כאמור היתה ה-147 של אלפא-רומיאו). אם כן, לזכותו של הדור השלישי, שאלינו הגיע אך לפני כחודשיים, יש לא מעט מוניטין ויוקרה שעומדים על הפרק. אגב, 'מכונית השנה' של 2007 היתה האחות S מקס.

פיאט 500

לאחר מסע יחסי ציבור עצום בכל העולם, השיקה חברת פיאט בחודש יולי האחרון את ה-500. כשהיא נאמנה לעיצוב המקורי, מחזירה ה-500 של 2007 את אוהדיה, איטלקים בעיקר, 50 שנים אחורה בזמן אל סימטאותיה של רומא. לא פלא אם כן שהיא הגיעה אל השלב הסופי וזה ממש לא משנה אם מדובר בפחות מכונית שימושית ויותר באייקון אופנה. ויש עוד פרט מעניין, פיאט היא אלופת הזכיות עם 8 פעמים בעבר. האם ה-500 תוסיף לה גביע נוסף?

פיג'ו 308

הפעם האחרונה בה זכתה פיג'ו בתואר 'מכונית השנה' היתה לפני 5 שנים. בשנת 2002 הוענק לחברה מצרפת התואר בפעם השלישית בזכותה של הקומפקטית החדשה, ה-307. בימים אלה ממש משיקים בפיג'ו את ה-308, מחליפת 'מכונית השנה' שלדעת השופטים ראויה להתמודד על הזכייה. את מה שאנחנו חושבים על המועמדת הטרייה, תוכלו לקרוא כאן בוואלה! רכב בימים הקרובים.

קאיה סיד

תואר מכונית השנה הוענק בתחילה למיטב התוצרת האירופאית ורק לאחר מכן החלו להיכנס גם האמריקנים והיפנים. האם הקאיה סיד תרשום היסטוריה ותהפוך למכונית השנה הראשונה מקוריאה? את זה נדע רק בחודש הבא. בינתיים, גם בלי התואר, זוכה הסיד להצלחה רבה ברחבי היבשת עם רמיזה לגרסאות נוספות. באם היא תזכה, מעניין לדעת מה יהיו התגובות אצל בעלת הבית שלה, יונדאי, שלה שאיפות גדולות.

לאחר הסקירה הקצרה, מי מבין 7 המכוניות שעלו אל שלב הגמר ראוי לדעתכם לזכייה, או שמא הייתם רוצים לראות שם מכונית אחרת?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully