וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת סיוע לבלימה חובה החל מ-2009

תומר הדר

10.10.2007 / 15:55

מסתמן: משרד התחבורה בעקבות אירופה. יחייב מערכת סיוע לבלימה בכל רכב משנת 2009

משרד התחבורה פועל לשלב בחקיקה חיוב להתקנת מערכות סיוע לבלימה BAS בכל כלי הרכב שייובאו ארצה החל בשנת 2009, כך נודע ל-TheMarker. חיוב זה מתבצע בהתאם למהלך חקיקתי דומה שעובר בימים אלה במדינות הקהילייה האירופית. גם הרשות הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים בודקת את האפשרות לחייב התקנת מערכת סיוע לבלימה בכל המכוניות אשר ייובאו לישראל בעתיד.

השבוע הציע האיחוד האירופי לחייב התקנת מערכת סיוע לבלימה בכל המכוניות שימכרו באירופה החל בתחילת שנת 2009. הצעה זו היא חלק מתוכנית של האיחוד לצמצום מספר תאונות הדרכים באירופה בחצי עד שנת 2010.

מערכת סיוע לבלימה מנטרת באמצעות חיישנים את המהירות בה לוחץ הנהג על דוושת הבלם ומידת הלחץ שהרגל מפעילה על הדוושה. החיישנים מעבירים את המידע אל מחשב המתעד את דפוסי הבלימה של הנהג בנהיגה יומיומית. כאשר המחשב מזהה מצב בו הנהג לוחץ על דוושת הבלם בעוצמה ובמהירות גדולים מן הרגיל, כלומר בעת בלימת חירום, מתבצע תהליך אוטומטי האורך אלפיות שנייה, בו מחושבת מהירות המכונית והמחשב קובע את מידת הלחץ שיופעל על מערכת הבלימה לצורך עצירה במרחק מינימלי.

במכוניות שמצוידת במערכת סיוע לבלימה מותקנים משאבת בלם חשמלית ומאגר מיוחד בו נאגר נוזל בלימה בלחץ גבוה, אשר משוחרר במצבי בלימת חירום. מרחק הבלימה של מכונית המצוידת במערכת סיוע לבלימה קצר מזה של מכונית שנהגה מחליט באיזו עוצמה ובאיזו מהירות ללחוץ על דוושת הבלם.

מערכת בלימת החירום אינה מערכת הבטיחות הראשונה שהתקנתה מחויבת על פי חוק: לאחרונה קבע שר התחבורה שאול מופז כי כל כלי הרכב החדשים אשר ייובאו לישראל החל בינואר 2010 יחויבו בהתקנת מערכת בקרת יציבות אלקטרונית.

על פי נתוני האיחוד האירופאי, אם כל המכוניות שיימכרו באירופה משנת 2009 יצוידו במערכת סיוע לבלימה, יינצלו חייהם של כ-1,100 הולכי רגל מדי שנה. מערכת סיוע לבלימה, אגב, מותקנת במספר דגמי מכוניות אשר נמכרים כיום בישראל, כגון יונדאי i30 וניסאן טידה.

ממשרד התחבורה נמסר: "ידוע לנו כי התקינה האירופאית עומדת בעתיד לחייב את יצרניות הרכב להתקין מערכות סיוע לבלימה בכלי רכב. משרד התחבורה יפעל ליישם דרישה זו על פי לוחות הזמנים הקבועים במדינות הקהילייה האירופית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully