וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: שיכור עקום ומדינה לא ישרה

ירון אדרי

16.10.2007 / 9:50

דעותיו הלוחמניות של שר התחבורה מתאימות לימי המילואים של הרא"ל בדימוס, לא למשרד התחבורה

אמש התכנס מושב הלצים להופעת הקרקס התקופתית. שר התחבורה שאול מופז קיבל אתמול "אור ירוק" להמשיך להשמיע הצהרות לוחמניות נבובות נגד הנהג הישראלי והפעם עמד על הפרק נושא האלכוהול והנהיגה. על פניו, נושא חשוב מאוד בפני עצמו אלא ששוב מתברר שזה לא השיכור שנוהג עקום, זאת המדינה שאינה רוצה להתיישר.

את נגע הגילופין יש לעקור מהשורש, כמו כל נגע אחר וברשותכם אציין כמה: אי שמירה על הימין, שימוש מינמלי (אם בכלל) באיתות, חניה על מדרכה, מעבר באור אדום והרשימה יכולה להמשיך עד אין קץ. דפוס ההתנהגות הפופוליסטי של מופז ואור-ירוק אינו חדש ובכדי לקבל את הלגיטימיות הציבורית, הם ממשיכים לדבוק בשיטת "בואו נדבר על מה שכבר נמצא בחדשות". כך היה לאחר גל תאונות האור האדום וכך גם כעת.

תחזרו רגע לרשימת הנגעים שבפיסקה הקודמת. מה משותף להכל? נכון, מעבר באור אדום חמור יותר מחסימת המדרכה אלא שבשורה התחתונה הכל נובע ממקום אחד שאינו קשור במיוחד לנהיגה, אלא קשור אך ורק לתרבות - ישראלי אחד לא שם זין על ישראלי אחר. כך זה בתור לסופר, כך זה בשמורות הטבע וכך זה גם בכביש.

לאחר 60 שנות תרבות קלוקלת, לא ניתן לשנות את נהגי ישראל בין לילה ולא יעזרו חוקים, לא קנסות ולא ענישות. אכיפה מוגברת לא תעזור וגם חינוך בתקופת התיכון הוא כבר מאוחר. משום שהילדים של היום משתכרים כבר לפני הבר-מיצווה וזה עוד במקרה הטוב. פעילות חינוכית צריכה להתחיל כבר בגן הילדים ויפה שעה אחת קודם.

אדון מופז, הרי אם תיקבע (יחד עם משרד החינוך), כי נושא התחבורה יחל כבר בגיל צעיר מאוד, הפירות יבשילו רק בעוד למעלה מעשור ואז סביר להניח שלא תהיה בתפקידך (או שמה זה יקרה בעוד מספר חודשים?). אז למה לך להתאמץ?! אתה תמשיך לחמם את כיסאך תמורת שכר מופרך ואנחנו נמשיך למות בכבישים. רק אל תשכח לנפח את חזך בגאווה בסוף השנה יחד עם עמיתך מהצד המשטרתי כשמספר ההרוגים יהיה נמוך מזה של השנה שעברה. הרי בתוך ליבך אתה יודע שזה לא בזכותך וגם לא בזכות הנהגים שהפכו לתרבותיים יותר, זה בזכות יצרני הרכב ומערכות הבטיחות המתקדמות.

ואחרי נאומך אתמול, לא נותר אלא לקבוע כי שר תחבורה שאינו מבין דבר בנושא עליו הוא אמון, משול לאלפי פצצות מתקתקות. חלקן מתפוצץ מדיי יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully