וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתיד התחבורה הציבורית בגוש-דן

אבי בר-אלי

17.10.2007 / 9:02

גובשה תוכנית התחבורה הציבורית בגוש דן. ב-2030: 3 קווי רכבת קלה ו-4 קווי אוטובוסים רבי קיבולת

לאחר ארבע שנות עבודה גובשה תוכנית אב למערכת תחבורה עתירת נוסעים (מתע"ן) במטרופולין תל אביב. התוכנית מרשתת את המטרופולין ב-7 קווי תחבורה אורכיים ורוחביים, וכוללת את שלושת קווי הרכבת הקלה וכן ארבעה נתיבי תחבורה ציבורית בלבד לאוטובוסים רבי קיבולת.

חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) המנהלת את פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן, בשיתוף משרד התחבורה, משרד הפנים והעיריות, שקדו בשנים האחרונות על תוכנית הרישות של מערכת הסעת ההמונים בגוש דן. זאת, תוך הבטחת תוואים שיאפשרו נסיעה מהירה (באמצעות זכות דרך בלעדית, העדפה ברמזור וזמן קצר בתחנה), אמינות בזמני הנסיעה, נוחות נסיעה (צפיפות), תדירות גבוהה ושילוב עם כלל אמצעי התחבורה.

הרשת שעליה סוכם בנויה משלושה רבדים: הרשת המרכזית, הקווים האורכים וקווי הרוחב. הרשת המרכזית כוללת שלושה קווי - L.R.T רכבת קלה (אדום, ירוק וסגול) המכסים את הערים תל אביב, רמת גן, בני ברק, בת ים, פתח תקוה, חולון וראשון לציון.

הקווים האורכים כוללים שני קווי B.R.T (צהוב וכחול) - מסלולים ייעודיים לאוטובוסים רבי קיבולת. אלה קושרים את שני קצות אזור השירות, רחובות וכפר סבא, עם אחת מנקודות המרכז החשובות במטרופולין, צומת חולון. קווי הרוחב, גם הם שני קווי B.R.T, כוללים את הקו הוורוד בצפון - מכפר סבא דרך רעננה להרצליה, ואת הקו החום בדרום - מרמלה דרך ראשון לציון למחלף משה דיין.

יו"ר נ.ת.ע, עו"ד בני וקנין, אמר כי 35% מהאוכלוסייה תתגורר באזור כיסוי המערכת, בטווח הליכה מקו אחד לפחות, ויותר מ-45% ממקומות התעסוקה יהיו בטווח הליכה מאחד מהקווים.

"השילוב של רמת השירות הגבוהה עם היקף הכיסוי הנרחב אינם מותירים ספק בקשר לחשיבותה של רשת המתע"ן", אומר וקנין, ומציין כי התחזיות מצביעות על כך ש-38% מכלל הכרטיסים שיימכרו בתחבורה הציבורית יהיו של רשת המתע"ן. "זה נתון מדהים לאור התחזית כי ביתרת 300 קווי האוטובוס ייסעו 50% מכלל נוסעי התחבורה הציבורית במרחב, וברכבת ישראל רק 12%".

עוד מציין וקנין כי אטרקטיביות המערכת צפויה להגדיל את מספר משתמשי התחבורה הציבורית ב-25%, וכי מדיניות תחבורתית (מיתון תנועה למשל) או מדיניות פיתוח עירוני (צמצום חניה), עשויות לשפר נתונים אלה בעשרות אחוזים נוספים.

"הירידה המתמדת בשימוש בתחבורה הציבורית, תאוצת הגידול ברמת המינוע ומגבלות תשתית הכבישים מובילים לכאוס תחבורתי הולך ומחמיר", מבהיר וקנין, ומצביע על פתרון בכיוון אחד - תחבורה ציבורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully