וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגז ורעם

ירון אדרי

17.10.2007 / 17:06

חטיבת הביצועים של הולדן האוסטרלית, HSV, חוגגת 20 שנות פעילות ומתפנקת עם גרסת 'פיק-אפ' קרבית

בשנות ה-80 העליזות, התהדר כמעט כל שיפוצניק גאה באיזו 'אל-קמינו' – הגרסה הותיקה של האמריקנים לטנדרים של היום. כמקובל אצל האמריקנים, קיבלו הפיק-אפים של אז מנועים עתירי סמ"קים, משהו בסגנון 'טנדר שרירים'. השנים חלפו והאל-קמינו וחברותיה פסו מהעולם. בעצם, למעט מבאוסטרליה שם הן עדיין עושות חייל.

הולדן, שלוחתה האוסטרלית של GM, מציינת בימים אלה שני עשורים לחטיבת הספורט שלה HSV (Holden Special Vehicles), אותה חטיבה שאחראית על לא מעט מכוניות שרירים מודרניות, חלקן עדיין בתצורה הותיקה הכוללת "ארגז" מאחור. המאלו R8 שהוצגה בתערוכת סידני היא רק אחת מהן.

לפני שהמילה טנדר נפלטת החוצה, כדאי שתדעו על המאלו R8 כמה פרטים. בשפתם של של האבורג'ינים, ילידי היבשת, פירוש המילה מאלו הוא סופת רעמים. את הסימוכין לכך נותן מנוע ה-V8 LS2 אשר מפיק 56.1 קג"מ ו-307 קילוואט שהם בעברית 412 כוחות סוס (ושהכיתוב על ישבנה לא יבלבלכם עם פיג'ו). הכוח הרב מועבר דרך תיבת 6 הילוכים ידנית (תיבה אוטומטית כאופציה) אל הציר האחורי שכזכור לכם, אינו נושא מעליו משקל רב. נתוני התאוצה והמהירות לא נחשפו, אך עם מערכת בלימה הכוללת קאליפר 4 בוכנות של AP רייסינג בכל פינה ודיסקים במידה 365 מ"מ מקדימה ו-350 מאחור, ניתן לשער שלא יהיו איטיים.

למרות מראה הקונספט הקרבי שכולל קירבה מוגזמת לקרקע, חישוקי סגסוגת מושחרים בקוטר 19 אינטש (20 אינטש כאוצפיה) וקיט אווירודינמי מרובה כונסים וירוק (לא הירוק של איכות הסביבה), המאלו R8 שהוצגה היא הגרסה הסדרתית שכבר החלה להימכר ביבשת הרחוקה תמורת 60 אלף דולר מקומי (שהם כ-220 אלף ש"ח). ולאופטימיים בעלי התקוות נספר כי היא מיוצרת רק עם הגה ימני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully